Festivalurile devin pentru români un reper important de socializare și relaxare, iar vara este sezonul preferat pentru astfel de evenimente, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio,

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Circa 7 din 10 români, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, participă cel puțin o dată pe an la un festival din România. Aproximativ o treime dintre respondenții studiului merg la 2-3 festivaluri și doar 4% participă la mai mult de 3 astfel de evenimente, potrivit unui studiu Raiffeisen Bank și Appinio.

Cât cheltuie o persoană, în medie, la festival?

Tinerii sub 35 de ani pot aloca chiar și peste 950 de lei, iar 3 din 10 respondenți spun că bugetul lor este între 300 și 500 de lei.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Aproape jumătate dintre participanți se așteaptă ca prețurile produselor de la festival să fie cu 10-24% mai mari decât în 2024, iar 18% estimează creșteri de peste 25%. Doar 15% dintre respondenți cred că prețurile vor fi mai mici comparativ cu anul anterior.

Printre motivele principale pentru care românii aleg festivalurile sunt distracția, muzica, atmosfera și relaxarea sunt

În ceea ce privește modalitatea de plată preferată a oamenilor, datele arată că 45% dintre oameni preferă să plătească cash, 44% dintre participanții la festivaluri preferă să plătească cu telefonul, 27% cu brățara de plăți oferită de organizatori și 10% cu smart watch.