Un număr de 12 terase din centrul orașului Timișoara au fost desființate, joi, de către reprezentanții primăriei, pentru că nu aveau autorizație de funcționare. Managerii acestor terase au avut la dispoziție 7 zile pentru a intra în legalitate, transmite News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Transmitem astăzi un semnal foarte clar tuturor antreprenorilor corecți din Timișoara că nu acceptăm concurență neloială, că nu acceptăm ca unii să sfideze regulile și de aceea, cu un avertisment de 7 zile, am ridicat astăzi 12 terase din centrul Timișoarei care nu aveau o autorizație pentru aceste terase”, a declarat Dominic Fritz, primarul municipiului Timișoara.
În 29 aprilie, Primăria Timișoara anunța că, dintre cele aproape 100 de terase din centrul Timișoarei, 12 nu aveau autorizație de funcționare. Drept urmare, patronilor le-a fost dat un termen de 7 zile în care să intre în legalitate.
„Asta nu înseamnă că unii nu ar fi încercat, în ultimele șapte zile, să își ia număr de înregistrare, dar bineînțeles că trebuie să fie dosare întregi. Unii încearcă să sfideze regulile, unii nu vor să plătească, alții s-au obișnuit poate cu «merge și așa», unii n-au reușit să-și ia acordul vecinilor. (…) Indiferent de toate aceste motive, indiferent de toate aceste scuze, de ruptul cămășilor, de lacrimi, astăzi e clar că noi suntem fermi și bineînțeles că asta nu este o pedeapsă, nu este o răzbunare. Oricând vin cu o documentație completă, pot să închirieze spațiul public la prețul avantajos de 2 lei/metru pătrat. În vară pot să-și ridice o terasă în mod legal”, a adăugat Fritz.
Ocuparea domeniului public în mod legal se face pe baza unui regulament stabilit de Consiliul Local. Acesta presupune, în mare, două lucruri: conformarea cu unele reguli de bază în privința aspectului, amplasamentului și siguranței terasei și achitarea unei chirii de 2 lei/mp/zi în zona A, în lunile de vară.