Topul retailerilor de cosmetice din România în anul 2022 este condus de lanțul de drogherii DM, de compania Best Value găsită în aeroporturi și de retailerul Sephora, fiecare dintre aceste companii înregistrând anul trecut profituri de peste 10, chiar 20 de milioane de lei, conform datelor de la Ministerul Finanțelor analizate de Risco.
Pe primul loc în topul companiilor care au ca obiect de activitate comerțul de produse cosmetice se află DM Drogerie Markt SRL. DM Dogerie Markt este cel mai mare lanț de drogherii din Europa Centrală și de Est. În România, primul magazin a fost deschis în 2007, în Timișoara, unde se află sediul central și centrul de distribuție. Astăzi DM România are peste 100 de drogherii deschise și peste 900 de angajați, înregistrând o cifră de afaceri de 569 milioane de lei, cu un profit net de 12 milioane de lei.
Pe locul doi se află Millenium Pro Design SRL, cunoscută sub numele de Best Value. Compania a fost fondată în 1999, în prezent reprezintând una dintre cele mai importante rețele de retail în domeniul de lux din Europa de Est. Magazinele se regăsesc în toate aeroporturile din România, compania având o cifră de afaceri în 2021 de 358,7 milioane de lei, la un număr de 451 de salariați. Profitul net este de 11 milioane de lei, după o dinamică de 100%.
Pe următorul loc se situează Sephora Cosmetics România, prezentă pe piața din România din 2007 și având în prezent un număr de 36 de magazine la nivel național. Compania a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 311,2 milioane de lei, cu 25% mai mult decât în anul anterior. Profitul net a înregistrat o dinamică de 85%, atingând 27,7 milioane de lei.
Urmează Douglas, prezentă în România din anul 2007 prin lanțul de parfumerii Douglas. De la intrarea pe piața locală, Douglas operează 37 de magazine în România, având o cifră de afaceri de 209,8 milioane de lei, după o creștere de 33% din 2020 în 2021.
Pe ultimul loc se situează Seelster Beauty Distribution SRL, respectiv Xpert Beauty. Brandul și-a început activitatea în 2017 în România, în 2020 ajungând în Bulgaria și extinzându-se și în Ungaria la finalul anului 2021. Compania românească are o rețea de 15 magazine în România și un portofoliu de aproximativ 70 de branduri. În 2021, cifra de afaceri era de 55 milioane de lei, după o creștere de 40%, cu un profit net de 3,6 milioane de lei.