Toyota și partenerii săi vor începe să vândă micro-furgonete electrice până în martie 2024

micro furgoneta toyota Sursa foto: global.toyota

Compania japoneză Toyota și doi producători auto aliați au prezentat joi, în marja summitului Grupului celor Șapte (G7) de la Hiroshima, o micro-furgonetă electrică destinată industriei japoneze de livrări, scrie Reuters.

Camioneta comercială electrică de mici dimensiuni va funcționa cu un sistem de vehicule electrice cu baterii pe care Toyota îl dezvoltă împreună cu specialiștii în minivehicule Daihatsu și Suzuki, au precizat companiile într-o declarație comună.

Furgoneta, care va fi disponibilă în versiuni marca Toyota, Daihatsu și Suzuki, va avea o autonomie la fiecare încărcare de aproximativ 200 km și să fie lansată până la sfârșitul anului financiar curent, care se va încheia la 31 martie 2024.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
Sursa foto: global.toyota

Daihatsu, care a devenit o filială Toyota în 2016, va produce vehiculele, au precizat companiile în comunicat.

Sursa foto: global.toyota

Furgoneta va fi clasificată ca fiind un vehicul “kei”, care sunt vehicule cu putere redusă și cu taxe interne reduse.

Microvehiculele “kei” sunt extrem de populare în rândul întreprinderilor și gospodăriilor pentru a livra produse agricole, colete și alte bunuri în zonele urbane și rurale din Japonia, în parte datorită prețului lor relativ ieftin.

Modelele kei reprezentau 40% din cele 78,8 milioane de vehicule cu patru roți deținute în Japonia la sfârșitul lunii februarie, arată cele mai recente date ale Ministerului Transporturilor.

Reducerea emisiilor a fost o problemă cheie la reuniunea G7 din acest an.

Lansarea de către Toyota, care deține 4,89% din Suzuki, și partenerii săi vine, de asemenea, în contextul în care alți producători auto din Japonia își extind gamele de vehicule utilitare electrice mini-comerciale.

Honda a declarat în decembrie că va începe să vândă o micro-furgonetă comercială electrică de dimensiuni reduse cu o autonomie de croazieră țintă de 200 km în primăvara anului 2024, ca parte a efortului său de a-și electrifica gama de vehicule. Mitsubishi Motors a relansat în noiembrie propria sa furgonetă comercială de mici dimensiuni, Minicab-MiEV, care are o autonomie de croazieră mai mică, de 133 km.

Mitsubishi va începe, de asemenea, să producă această furgonetă în Indonezia în 2024, a declarat în februarie, în timp ce încearcă să extindă vânzările acestui vehicul în toate zonele geografice.

Gigantul japonez al livrărilor Sagawa Express a declarat anterior că intenționează să înceapă să înlocuiască toate cele 7.200 de mini-vehicule comerciale ale sale cu vehicule electrice furnizate de Guangxi Automobile Group din China începând cu luna septembrie a anului trecut.

Compania a refuzat să comenteze atunci când a fost întrebată joi dacă a început acest proces.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: