Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Uniunea Europene vizează o creştere cu 50% a mărfurilor transportate pe calea ferată până în 2030. spune Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean. Aceasta a arătat că o mobilitate verde este condiţia prealabilă pentru ca sectorul să crească şi să rămână competitiv în viitor, transmite Agerpres.

Precizările au fost făcute marţi, cu ocazia webinarului “Perspectiva Europeană a Dezvoltării României”, organizat în cadrul programului România-Orizont 2030, proiect derulat de Institutul pentru Libertate şi Democraţie (ILD), în parteneriat cu Fundaţia Friedrich Naumann pentru Libertate. Conform unui comunicat transmis de ILD, Adina Vălean a prezentat o serie de aspecte privind Strategia Comisiei Europene pentru o Mobilitate Sustenabilă şi Inteligentă, adoptată în decembrie anul trecut.

“Un sistem de mobilitate şi transport durabil este un catalizator pentru atingerea obiectivului stabilit în Green Deal, acela de a deveni primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Acest lucru pentru transporturi înseamnă o reducere de până la 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră provenit din transport, acest lucru până în 2050, ceea ce reprezintă un efort enorm de transformare a sectorului”, a afirmat Adina Vălean. În ceea ce priveşte diferitele moduri de transport, Comisia Europeană pune accent pe calea ferată, atât pentru pasageri, cât şi pentru marfă. “Ne propunem să creştem capacitatea şi să oferim opţiuni viabile, neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pe distanţe scurte de transport sub 500 de kilometri, până în 2030. De asemenea, vizăm o creştere cu 50% a mărfurilor transportate pe calea ferată, tot până în 2030. Vrem o creştere cu 25% a transportului pe căi navigabile interioare şi a transportului maritim pe distanţe scurte, până în 2030, şi 50% până în 2050”, a completat Adina Vălean.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Potrivit acesteia, orice sistem de mobilitate şi transport trebuie să fie multimodal, digital, interoperabil şi integrat. De asemenea, transportul rutier va rămâne o parte centrală a mixului de transport pasageri – mărfuri. “Pentru a sprijini electrificarea acestuia trebuie să îmbunătăţim urgent infrastructura de realimentare cu energie electrică a Europei. Ne-am angajat să punem în funcţiune, până în 2025, în întreaga Europă, un milion de puncte pentru încărcare şi realimentare pentru maşini şi camioane”, a precizat ea.

Conform acesteia, transportul este un promotor al creşterii economice, fiind un sector care contribuie cu 5% la PIB-ul european şi angajează în mod direct 10 milioane de oameni.

De asemenea, abordarea pe care Comisia Europeană şi-o propune are trei direcţii majore: toate modurile de transport trebuie să devină sustenabile; sistemul de transport în ansamblul lui la nivel european trebuie să fie unul integrat, inteligent şi multimodal; măsuri de stimulare a tranziţiei prin politici tarifare corecte şi optimizate, bazate pe principiul poluatorul plăteşte mai mult (sau emiţătorul, în cazul emisiilor de gaze cu efect de seră).