Vânzările de mașini noi în Franța continuă să își revină și cresc cu 5,5% în septembrie. Cifrele din primele 9 luni ale anului indică o scădere de 12%

Paris, Franta Sursa foto: Pixabay

Înmatriculările de mașini noi din Franța au continuat să fie în creșetere în septembrie, la fel ca și în august, după ce în prima jumătate a anului au fost afectate de consecințele războiului din Ucraina.

În august s-a înregistrat o creștere de 3,8 la sută, față de august 2021, după 15 luni de scădere.

În septembrie, vânzările de autoturisme noi din Franța au crescut cu 5,5% față de perioada similară a anului trecut, la 141.142 de unități, a anunțat asociația auto PFA

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

La începutul anului, vânzările au înregistrat scăderi lunare abrupte, deoarece invazia Rusiei în Ucraina a provocat multiple întreruperi ale lanțului de aprovizionare.

În primele nouă luni din 2022, înmatriculările de mașini noi sunt în continuare în scădere cu aproape 12%, la 1.112.072.

“Este o revenire statistică, trebuie să fim foarte atenți, suntem încă la niveluri foarte, foarte scăzute”, a declarat pentru AFP François Roudier, șeful de comunicare al PFA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

El subliniază că piața franceză este în scădere cu 32% în primele nouă luni din 2022 față de 2019, ultimul an “normal” înainte de pandemie.

Piața auto franceză este dominată de doi mari producători: Renault și Stellantis, care deține mai multe mărci, printre care se află Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen și Opel,

Înmatriculările grupului Stellantis au crescut cu 1,68% în septembrie, dar au scăzut cu 15,51% în nouă luni.

Grupul Renault și-a văzut înmatriculările în Franța în scădere cu 4,96% în septembrie față de aceeași lună din 2021 și cu 7,97% de la începutul anului.

Constructorii auto găsesc cu greu componente electronice pentru mașinile lor, iar din acest motiv opresc deseori producția.

Singura notă de optimism real, potrivit lui François Roudier, este că “noile modele electrice funcționează bine”, ceea ce este “destul de încurajator având în vedere miliardele investite” în dezvoltarea lor. În primele nouă luni ale anului, acestea au reprezentat 13% din vânzări (21%, incluzând modelele hibride).

“Constructorii de automobile, de îndată ce au componente electronice, favorizează vehiculele electrice”, a explicat purtătorul de cuvânt al PFA, explicând această tendință prin necesitatea de a crește vânzările de pe piața elctrică și de a scăpa de penalizările din partea Europei pentru că nu au redus suficient emisiile de CO2.