Ochelarii Ray-Ban Meta, rezultatul colaborării dintre EssilorLuxottica și Meta, permit utilizatorilor să transmită live, să facă fotografii și să înregistreze videoclipuri direct pe platformele social media, oferindu-le informații în timp real despre mediul înconjurător.
Francesco Millleri și Mark Zuckerberg pariază că ușor, ușor aceștia vor înlocui smartphonele, scrie Financial Times.
De curând gigantul EssilorLuxottica, specializat în design-ul, producția și distribuția de lentile oftalmologice, rame și ochelari de soare a intrat în România prin achiziția Optical Investment Group, retailer de produse de optică medicală și ochelari.
Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, intenționează să achiziționeze 5% din compania EssilorLuxottica, lucru care reflectă interesul în dezvoltarea ochelarilor inteligenți, mai relatează Financial Times.
În cadrul unei teleconferințe privind rezultatele din această lună, producătorul ochelarilor de soare Ray-Ban și Oakley a declarat că ochelarii integrați cu camere mici și asistentul AI Meta au fost unul dintre cei mai puternici factori ai vânzărilor trimestriale, contribuind la creșterea acțiunilor și ducând-o la o capitalizare de piață de 101,5 miliarde euro săptămâna trecută.
„Fuziunea dintre Luxottica și Essilor a fost evoluția viziunii noastre inițiale care avea optica în centrul său. Apoi, tehnologia ne-a perturbat în mod pozitiv planurile”, a declarat directorul general Francesco Milleri.
EssilorLuxottica a declarat luna aceasta că ochelarii săi inteligenți Ray-Ban Meta și o marcă de lentile fotocromatice care reacționează la lumina soarelui au fost doi factori „cheie” de creștere în trimestrul al treilea. Ochelarii săi inteligenți, care se vând cu peste 300 de euro, au fost foarte populari pe canalul de comerț electronic al grupului și au fost cei mai bine vânduți în majoritatea magazinelor Ray-Ban din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Astfel, consolidându-și poziția de lider în inovarea tehnologiei optice.
Comentariile sale vin în contextul în care EssilorLuxottica a atins săptămâna trecută o evaluare record, dar a fost, de asemenea, forțată să reacționeze după ce directorul de strategie Leonardo Maria Del Vecchio a fost pus sub anchetă de procurorii milanezi în cadrul unei investigații extinse privind presupusul trafic de informații private obținute ilegal, alături de zeci de alte persoane.
Francesco Milleri, CEO-ul EssilorLuxottica, consideră că aceste tehnologii vor înlocui smartphone-urile în viitorul apropiat, asemenea serviciilor de streaming care au înlocuit CD-urile cu muzică.
Mark Zuckerberg a declarat că acest produs are capacitatea de „a deveni Samsung-ul Europei”.
În ultimii ani, Meta a investit sume foarte mari de bani în tehnologia portabilă, inclusiv în dezvoltarea de căști de realitate virtuală. Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, s-a întâlnit cu fondatorul companiei Luxottica, Leonardo Del Vecchio, în 2019, pentru a discuta despre un potențial parteneriat. Această întâlnire a dus la începerea negocierilor privind dezvoltarea unui produs revoluționar.
Cu toate acestea, EssilorLuxottica a fost implicată recent într-un scandal de trafic de informații private, ancheta dejucată de procurorii din Milano.