Invocând cererea slabă, grupul auto american Ford a decis să suspende producția pick-up-ului electric F-150 Lightning timp de șase săptămâni. Divizia de automobile electrice a Ford înregistrează pierderi masive de mult timp, scrie Electrive.
Versiunea cu combustie a modelului F-150 a fost mult timp o mașină cult în SUA și un important motor de vânzări pentru Ford. În consecință, versiunea electrică, F-150 Lightning, este considerată un proiect de prestigiu și o mare sursă de speranță pentru Ford. Președintele executiv Bill Ford a vorbit chiar despre „Modelul T al secolului XXI” la lansarea pe piață în aprilie 2022.
Cu toate acestea, afacerile cu versiunea electrică cu baterii nu merg atât de bine pe cât și-ar fi dorit Ford: producția la uzina din Michigan a fost redusă de la trei la două schimburi în octombrie 2023, iar în aprilie 2024 a fost chiar redusă la un schimb pe zi. Și acum o altă reducere majoră: producția va fi complet oprită timp de șase săptămâni, de la 18 noiembrie la 6 ianuarie. Doar o săptămână din aceasta a fost planificată anterior ca o pauză de Crăciun.
„Continuăm să ajustăm producția pentru un mix optim de creștere a vânzărilor și profitabilitate”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford. După cum relatează agenția de presă Reuters, vânzările modelului F-150 Lightning au crescut de peste două ori, ajungând la 7.100 de vehicule în trimestrul al treilea. Cu toate acestea, ele reprezintă încă doar 3,6% din totalul vânzărilor de pick-up-uri din seria F – restul fiind alcătuit din vehicule cu combustie pură și hibride. Directorul general Jim Farley declarase, de asemenea, recent, în cadrul unui apel privind rezultatele: „Vom reduce pierderile pe termen scurt cu privire la produsele noastre de primă generație și ne vom pregăti pentru a fi un concurent global pe termen lung”.
În general, nici afacerea cu mașini electrice a Ford nu stă încă bine: în primele nouă luni ale acestui an, divizia Model e, în care este înglobată afacerea cu mașini electrice, a acumulat o pierdere de 3,66 miliarde de dolari. Acest lucru se datorează în principal cheltuielilor ridicate pentru investiții în dezvoltare și în fabrici, la care se adaugă vânzările scăzute – ceea ce înseamnă că divizia de automobile electrice nu realizează venituri. În trimestrul al treilea, Ford Model e a realizat o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de dolari cu 32.000 de vehicule vândute – sau 37.500 de dolari pe vehicul. Prin comparație, divizia de motoare cu combustie Ford Blue este încă cea mai mare divizie a grupului și a realizat vânzări de peste 26 de miliarde de dolari cu 721.000 de vehicule (-2%).
Din cauza pierderilor și a transformării mai lente în mașini electrice, Ford a redus în mod repetat investițiile în acest domeniu și a anunțat mai multe vehicule hibride în loc de noi modele electrice. De exemplu, noul SUV planificat nu va fi unul electric pe baterii, așa cum a fost planificat inițial, ci un hibrid. În ceea ce privește vehiculele complet electrice, Ford va acorda prioritate introducerii unui nou vehicul comercial în 2026, urmat de două noi camionete în 2027 și de alte modele accesibile în viitor.