Autoritățile române au semnat joi contractele de finanțare în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru patru proiecte de digitalizare a administrației, dezvoltare a serviciilor publice electronice și interoperabilitate a bazelor de date esențiale ale statului român.
În perioada următoare, firmele de IT din România vor putea așadar să participe la licitații pentru digitalizarea statului.
Cele patru proiecte sunt:
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
- Platforma Națională de Interoperabilitate, în valoare de 33 de milioane de euro, al cărui beneficiar este Autoritatea pentru Digitalizarea României, aflată în coordonarea Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului;
- Extinderea și eficientizarea Serviciului de urgență 112 oferit cetățenilor și crearea serviciul de mesaj de urgență 113, în valoare de 45 de milioane de euro, al cărui beneficiar este Serviciul de Telecomunicații Speciale;
- Servicii digitale inteligente pentru românii de pretutindeni, în valoare de 13 milioane de euro, al cărui beneficiar este Departamentul pentru Relația cu Românii de Pretutindeni;
- Îmbunătățirea mecanismului de control și monitorizare a ajutoarelor de stat în beneficiul autorităților publice, al cetățenilor și al mediului de afaceri – actualizarea tehnologică a platformei REGAS, în valoare de 8,6 milioane de euro, al cărui beneficiar este Consiliul Concurenței.
„Prin semnarea acestor contracte de digitalizare de aproape 100 de milioane de euro din fonduri europene arătăm faptul că vrem să folosim fiecare cent din banii europeni și să intensificăm ritmul de modernizare a serviciilor publice prin digitalizare. Iar beneficiarii finali sunt, în primul rând, cetățenii, atât cei din țară, cât și din diaspora, dar și mediul de afaceri”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la evenimentul de semnare a contractelor.
„Proiectele începute astăzi vor determina eliminarea cozilor la ghișee și a dosarului cu șină în administrație. De asemenea, vom aduce statul mai aproape de români, atât în țară, cât și peste hotare. Implementăm cele mai noi tehnologii în funcționarea sistemului de apel de urgență 112 și introducem numărul 113 pentru mesajele de urgență. Creăm punți digitale cu românii din toată lumea, printr-un sistem informatic de identificare a oportunităților de finanțare și de informare. Pentru mediul de afaceri, optimizăm platforma digitală pentru ajutoarele de stat, eliminând birocrația și reducând timpul de avizare”, a precizat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.
„STS face parte din trei proiecte semnate astăzi, unul în calitate de lider și două în calitate de partener. Ne uităm spre cele mai avansate tehnologii, iar printre proiectele de astăzi se regăsește îmbunătățirea calității Serviciului de urgență 112, o infrastructură critică administrată tehnic și din punct de vedere al securității cibernetice de către STS. Vorbim de servicii multimedia – apeluri video, mesaje text în timp real, dar și componente informatice care să asigure suportul necesar la nivelul entităților cu rol în gestionarea urgențelor, respectiv al echipajelor de intervenție, precum și îmbunătățirea accesibilității serviciilor pentru persoanele cu dizabilități”, a declarat general ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale.