Renault a prezentat joi noua maşină electrică Twingo, menită să ajute compania franceză să concureze mai bine cu vehiculele electrice (EV) accesibile ale producătorilor auto chinezi, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Renault caută să profite de pe urma celebrului nume al modelului, al cărui preţ ţintă este de sub 20.000 euro (23.000 dolari).
Nissan, partenerul de alianţă al Renault, va avea o versiune a Twingo, iar marca low-cost Dacia va vinde de asemenea una, la un preţ de sub 18.000 euro, a anunţat producătorul auto francez.
Maşina mică de oraş Twingo, dezvoltată în doi ani prin folosirea unei echipe de ingineri în China, va fi fabricată în Slovenia, va fi disponibilă în patru culori şi va fi vândută de la începutul lui 2026. Noul Twingo încă păstrează aspectul predecesorului său din 1992 şi farurile rotunde distinctive, cea mai recentă relansare a celor mai bine vândute modele clasice ale Renault, care au fost parte din strategia fostului director general Luca de Meo – începând cu Renault 5, care a fost urmat de Renault 4.
François Provost, care din 31 iulie este noul director general, intenţionează în următorii ani să realizeze un ritm susţinut al lansărilor de modele noi, dar nu a precizat dacă această strategie va include relansarea unor modele celebre.
În ultimele trei decenii, Renault a vândut peste 4,1 milioane de maşini Twingo în 25 de ţări. Dar piaţa maşinilor mici s-a redus considerabil în Europa, marjele de profit fiind prea reduse pentru producătorii auto de pe continent.
Comisia Europeană ia în considerare noi reglementări pentru a revitaliza această categorie de maşini.
Pentru a accelera timpul de dezvoltare şi a reduce costurile, Renault a realizat designul pentru noul Twingo în Franţa, dar l-a dezvoltat la centrul său din Shanghai.
Maşina este asamblată în Europa, folosind bateriile accesibile LFP de la grupul chinez CATL, a precizat Renault

Foto: Renault