Chiriile pe Calea Victoriei, principala arteră de retail din București, au înregistrat în ultimul an a treia cea mai mare creștere dintre cele 50 de piețe analizate la nivel global în ediția din 2025 a raportului “Main Streets Across the World” realizat de Cushman & Wakefield.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu un nivel al chiriilor pe Calea Victoriei de 70 euro/mp/lună, nivel în creștere cu 17% față de anul trecut, Bucureștiul ocupă locul 39 la nivel mondial și 24 în clasamentul european, la egalitate cu Zagreb.

Chiriile din Praga (235 euro/mp/lună), Budapesta (160 euro/mp/lună), Varșovia (92 euro/mp/lună), Belgrad (90 euro/mp/lună) au fost peste nivelul din București, în timp ce valori mai mici se înregistrează în Sofia (61 euro/mp/lună), Bratislava (45 euro/mp/lună), Vilnius (39 euro/mp/lună), Riga și Tallin (35 euro/mp/lună) sau Skopje (28 euro/mp/lună).

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

New Bond Street din Londra, unde chiriile au crescut cu 22% în ultimul an, ajungând la 1.707 euro/mp/lună, a fost desemnată pentru prima dată cea mai scumpă destinație de retail din lume. New Bond Street a depășit Via Montenapoleone din Milano (1.667 euro/mp/lună), care anul trecut a devenit prima stradă europeană care s-a clasat pe primul loc în top, și Upper Fifth Avenue din New York (1.530 euro/mp/lună).

Folosind datele proprii ale Cushman & Wakefield, raportul se concentrează pe chiriile headline din 141 de locații urbane de top din întreaga lume, care de multe ori sunt asociate cu sectorul de lux. Raportul include totodată un index global ce clasifică cea mai scumpă destinație din fiecare piață.

La nivel global, chiriile s-au majorat în medie cu 4,2%, iar 58% dintre piețe au înregistrat chirii mai mari. Europa a avut o creștere constantă de 4% de la an la an, cu performanțe remarcabile în Budapesta și Londra. În același timp, chiriile din Asia Pacific au încetinit la 2,1%, cu creșteri puternice în India și Japonia, compensate de dificultățile economice din China și Asia de Sud-Est.

Londra s-a remarcat în Europa în ceea ce privește evoluția chiriilor, cu New Bond Street (+22%), Oxford Street și Regent Street, toate înregistrând avansuri de două cifre. Fashion Street din Budapesta a fost performerul remarcabil al regiunii, cu o creștere de 33%, depășind Vaci utca ca principală destinație de retail din oraș. Milano și Paris s-au menținut în top cu chirii stabile pe Via Montenapoleone (1.667 euro/mp/lună) și Champs Elysées (1.043 euro/mp/lună).

În America de Nord, avansul chiriilor a fost mai temperat, cu o medie de 2,5% în Statele Unite. În timp ce Upper Fifth Avenue din New York a rămas constantă, pe Madison Avenue și SoHo au fost consemnate scumpiri ale chiriilor de peste 8%.

Destinațiile prime de retail continuă să depășească tendințele generale ale pieței, demonstrând reziliență în fața incertitudinii economice și a schimbării comportamentului consumatorilor.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: „Sectorul de retail trece printr-o transformare dinamică în întreaga lume pe fondul schimbărilor în ceea ce privește experiențele de shopping în magazinele fizice. Cererea pentru spații fizice este mai puternică acum mai mult ca niciodată, iar locația rămâne o constantă indiferent de momentul în care se află piața. Piața de retail de lux din România este încă o piață emergentă în Europa, dar investițiile continue ale brandurilor internaționale și ale dezvoltatorilor de spații de retail, crește atractivitatea străzilor emblematice. Calea Victoriei, singura arteră comercială din România inclusă în acest top mondial continuă să atragă retaileri de lux, iar prezența cu un magazin pe această stradă din centrul Bucureștiului este o decizie strategică care va asigura un avantaj competitiv”.