Campania de Black Friday 2025 a marcat o schimbare evidentă în comportamentul de consum, deși a înregistrat un nivel al vânzărilor similar cu cel din 2024, transmite magazinul online evomag. Clienții s-au orientat către produse premium, achiziționate preponderent în rate și s-a observat o preferință spre livrarea la lockere.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Această tendință a transformat structura coșurilor de cumpărături: ritmul de vânzări s-a distribuit pe întreaga perioadă a campaniei, iar valoarea medie a coșului a urcat la 2.000 de lei, cu 5% mai mult față de anul precedent. Topul preferințelor a inclus telefoane mobile, tablete, componente PC și electrocasnice, și s-a remarcat includerea mai frecventă a produselor complementare.
Un instrument esențial în accesarea produselor premium a fost utilizarea în creștere a plăților în rate. „Acestea au funcționat ca o soluție de planificare a bugetului, care le-a permis cumpărătorilor să acceseze echipamente mai scumpe, cu impact pe termen lung, fără a pune presiune imediată pe cheltuielile lunare”, potrivit unui comunicat al companiei trimis redacției Economedia.
În ceea ce privește logistica, livrarea la lockere a reprezentat opțiunea preferată și a acoperit 55% din totalul comenzilor, datorită flexibilității.
De asemenea, traficul de pe mobil a rămas dominant, care a generat 75% din totalul accesărilor pe site-ul magazinului online.

Sursa foto: Pexels/ Karolina Grabowska