Actuala criză declanșată de invazia Ucrainei de către Rusia este puțin probabil să amenințe redresarea producătorului francez Renault, a declarat joi președintele grupului, Jean-Dominique Senard. Asta deși, francezii produc circa 500.000 de mașini în Rusia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Recuperarea Renault este pe drumul cel bun, iar strategia sa pe termen lung depășește cu mult situația actuală din Rusia”, a declarat Jean-Dominique Senard pentru Reuters.

Renault, care a revenit la profit în 2021 după doi ani de pierderi, se numără printre companiile occidentale cele mai expuse Rusiei, unde realizează 8% din câștigurile sale de bază, potrivit Citibank.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Totuși, compania franceză a pierdut aproape 30% din valoarea sa de piață în urma invaziei ruse în Ucraina și a sancțiunilor economice care au urmat. Asta pentru că Rusia este a doua cea mai mare piață a Renault, iar compania plătește un preț mare pentru un acord de preluare a 25% din Avtovaz cu un miliard de dolari încheiat în 2007 cu un aliat de top al președintelui rus Vladimir Putin.

Controlul majoritar al Renault asupra AvtoVaz, producătorul Lada din epoca sovietică, și dependența de Rusia pentru aproximativ 12% din veniturile sale sunt acum preocupări ale companiei. Tăierea legăturilor cu rușii ar avea un cost enorm, iar perspectiva unei recesiuni economice mai ample în Europa riscă să-i deraieze eforturile de redresare.