Vicepremierul rus Iuri Borisov a declarat joi că toate aeronavele străine închiriate aflate în Rusia după rezilierea contractelor de leasing occidentale au fost înscrise în registrul rus al aeronavelor şi vor rămâne în Rusia, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. Valoarea avioanelor închiriate de operatorii aerieni ruşi de la firme occidentale este estimată la circa 10 miliarde de dolari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Impunerea de sancţiuni de către puterile occidentale ca răspuns la campania militară a Rusiei în Ucraina a forţat firmele de leasing occidentale să rezilieze contractele de leasing cu companiile aeriene ruse pentru peste 500 de avioane.

Valoarea avioanelor închiriate de operatorii aerieni ruşi de la firme occidentale este estimată la circa 10 miliarde de dolari. Peste 400 dintre acestea sunt încă în Rusia.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Termenul limită până la care Rusia ar fi trebuit să returneze avioanele în urma sancţiunilor occidentale a expirat pe 28 martie.

Potrivit analiştilor, deşi avioanele sunt asigurate, natura şi amploarea fără precedent a potenţialelor pierderi va însemna probabil ani de litigii între locatori şi asigurători, înainte de luarea oricăror decizii privind plăţile, spun analiştii.

Deşi valoarea totală a avioanelor este uriaşă, impactul asupra firmelor individuale de leasing poate fi încă gestionabil, notează Reuters, chiar dacă sunt necesare reduceri de valoare, deoarece aeronavele închiriate companiilor aeriene ruse reprezintă mai puţin de 10% din portofoliile majorităţii firmelor de leasing.