Agroland Agribusiness, o companie care a ieșit la bursă pe piața AeRO acum trei luni, a listat ieri prima sa emisiune de obligațiuni în valoare de 10 milioane de lei. Fondurile atrase de la investitori vor fi folosite pentru investiții, potențiale fuziuni sau achiziții și participare potențială la întreprinderi noi în activitatea agricolă. În total, grupul Agroland, care include Agroland Agribusiness, a atras peste 32 de milioane de lei de pe piața de capital, în 2020 și 2021, cu două plasamente private pentru obligațiuni și două plasamente private pentru acțiuni.
„Listarea obligațiunilor AAB26 este un alt pas în angajamentul nostru de a utiliza instrumentele pieței de capital pentru a ne finanța planurile de dezvoltare, pe care le-am identificat în această perioadă de creștere susținută prin care trece agricultura din România. Lucrăm pentru a accelera dezvoltarea companiei, prin intensificarea ritmului și a cantităților de intrări agricole achiziționate și vândute, precum și pentru a crea produse personalizate, conform propriilor rețete, continuând dezvoltarea în direcția comercializării cerealelor. De asemenea, luăm în considerare crearea unei game proprii de produse ecologice, în contextul unui sprijin puternic din partea Uniunii Europene pentru dezvoltarea culturilor ecologice. Vom continua să fim implicați în proiectul AGTech TM în viitor, după ce anul acesta am oferit 10.000 de euro pentru a sprijini două companii la începutul drumului, în care avem deplină încredere: Tehnologiile Agriculturii Urbane, care a proiectat o soluție ingenioasă pentru cultivarea plantelor proaspete pe tot parcursul anului, respectiv ADGraft, care își propune să ajute fermierii și fermele de răsaduri să își automatizeze producția, cu ajutorul primului robot românesc folosit pentru altoirea legumelor”, spune Florin Radu, CEO, Agroland Agribusiness.
Compania a emis și vândut într-un plasament privat de obligațiuni 100.000 de obligațiuni corporative, cu o valoare de 100 lei pe obligațiune. Compania a reușit să atragă de la investitori fonduri în valoare de 10 milioane lei, cu scadență la 2 august 2026, cu o rată anuală a cuponului fix de 9%, plătibilă semestrial. În cadrul plasamentului privat desfășurat în iulie s-au abonat un număr de 110 investitori, dintre care 7 erau calificați și 103 investitori retail.
Agroland Agribusiness este listată pe piața AeRO din 15 iunie, a doua companie din grupul Agroland listată la bursă. Listarea din iunie a fost precedată de derularea unui plasament de acțiuni private care a permis companiei să colecteze mai mult de 6 milioane de lei de la investitori. Compania sa mamă Agroland Business System a devenit publică pe piața AeRO pe 1 martie 2021.
Agroland Agribusiness a început să funcționeze în 2016 ca o divizie a companiei-mamă Agroland Business System și, din 2017, funcționează independent atât din punct de vedere juridic, cât și financiar. Compania are două linii de activitate: vânzarea de intrări pentru agricultura convențională și organică și comercializarea cerealelor. Agroland Agribusiness operează în sud-vestul țării și își propune să acopere complet sudul și vestul.
Compania estimează o creștere a cifrei de afaceri de 33,4% pentru prima jumătate a anului 2021, până la aproximativ 13,34 milioane de lei. Pentru aceeași perioadă a acestui an, Agroland Agribusiness estimează un rezultat net de 7,9 milioane lei. În 2020, Agroland Agribusiness a înregistrat venituri de 18,3 milioane lei (+ 82,8% față de anul precedent). Profitul net a fost de 1,2 milioane lei (+ 231% față de anul precedent) cu o marjă netă de 6,82%.