Grupul american Apple Inc. a recucerit locul secund în topul producătorilor mondiali de smartphone-uri, cu 50,4 milioane de telefoane iPhone livrate în trimestrul al treilea, o dovadă că a traversat mai bine criza de cipuri decât alţi producători de telefoane mobile, potrivit firmei de cercetare de piaţă IDC, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Creşterea cu 20% în ritm anual a livrărilor de telefoane iPhone a ajutat Apple să câştige cel puţin trei puncte procentuale pe piaţa globală de smartphone-uri în trimestrul al treilea. Grupul american a profitat de lansarea mai rapidă a celui mai recent model al său, chiar dacă şi el a fost limitat de perturbările în aprovizionarea cu componente. În plus, o dovadă a succesului Apple este că în trimestrul iulie-septembrie vânzările sale pe piaţa din China au înregistrat o creştere de 83% în ritm anual.
Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. a rămas lider mondial, însă livrările sale au scăzut cu 14% până la 69 milioane de smartphone-uri, fiind afectat de aceleaşi constrângeri ca şi ceilalţi producători de profil dar şi decizia de a nu lansa pe piaţă o nouă versiune a modelului Galaxy Note în ultimele trei luni. O altă modificare strategică în cazul Samsung este decizia companiei de a promova modelele sale pliabile în perioada verii. Răspunsul pieţei a fost unul puternic iar Samsung a majorat investiţiile în liniile de producţie de dispozitive flexibile însă absenţa unui nou model Galaxy Note a afectat numărul de dispozitive vândute.
În timp ce Apple şi-a majorat livrările în trimestrul al treilea, liderul Samsung Electronics şi rivalul Xiaomi Corp au pierdut clienţi care au fost atraşi de reducerile de preţuri introduse de Apple pentru telefoanele din seria iPhone 12 precum şi de profesorul mai puternic şi camera mai performantă a celor mai noi dispozitive din seria iPhone 13.
Având în vedere cât de secretoase sunt companiile de tehnologie când vine vorba de datele referitoare la vânzările de smartphone-uri, cifrele publicate de firmele de cercetare de piaţă privind numărul de dispozitive livrate sunt cel mai bun indicator al preferinţelor consumatorilor.