Agenția antitrust din Italia, AGCM, a anunțat joi că a deschis o investigație asupra gigantului tehnologic american Apple pentru un presupus abuz de poziție dominantă pe piața aplicațiilor, scrie Reuters.
Autoritatea de supraveghere a declarat că Apple a penalizat dezvoltatorii de aplicații terțe prin impunerea unei “politici de confidențialitate mai restrictive” decât cea pe care o aplică pentru ea însăși, începând din aprilie 2021.
În plus, dezvoltatorii externi de aplicații sunt dezavantajați “în ceea ce privește calitatea datelor puse la dispoziție de Apple”, a precizat AGCM în comunicatul său.
Un purtător de cuvânt al Apple Italia nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
În conformitate cu legislația Uniunii Europene în domeniul concurenței, companiile găsite vinovate de abuz de poziție dominantă pe piață riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri anuală.
Potrivit organismului de supraveghere italian, utilizatorii de aplicații care nu sunt produse de Apple au la dispoziție mesaje mai vizibile și mai ferm formulate pentru a bloca urmărirea datelor.
De asemenea, dezvoltatorilor de aplicații terțe li se oferă informații mai puțin complete despre succesul campaniilor lor publicitare, a declarat AGCM.
“Comportamentul presupus discriminatoriu al Apple poate provoca o scădere a veniturilor din publicitate pentru agenții de publicitate terți, în beneficiul diviziei comerciale a Apple”, a declarat autoritatea.
Acest lucru poate îndepărta concurenții de pe piața de dezvoltare și distribuție de aplicații, în beneficiul aplicațiilor interne ale Apple, al dispozitivelor sale mobile și al sistemului său de operare iOS, a adăugat aceasta.
Apple și alți giganți din domeniul tehnologiei au fost supuși în repetate rânduri controlului autorităților europene de reglementare.
Miercuri, Comisia Europeană a declarat că solicită mai multe informații despre sistemul de plăți mobile al Apple, ca parte a unui caz antitrust în curs de desfășurare împotriva producătorului de telefoane iPhone.