BMW va stopa, la vară, producția modelului electric i3

bmw i3 Sursa foto: BMW

Producția BMW i3 la Leipzig va fi stopată în iulie 2022. Motivul pentru aceasta este probabil conversia fabricii pentru producția de viitoare modele electrice.

Revista britanică Autocar relatează despre stoparea producției, citând un purtător de cuvânt al producătorului. În decembrie 2019, șeful BMW, Oliver Zipse, declarase încă că i3 va fi construit la Leipzig până în 2024.

La acea vreme, încă se bănuia că i3 va primi o actualizare a modelului pentru a-l face să fie apt spre vânzare până în 2024.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Sfârșitul acum aparent timpuriu pentru i3 vine pe fondul restructurării fabricii din Leipzig în a doua jumătate a anului 2022, în pregătirea pentru începerea producției noii generații Mini Countryman.

Producția de BMW i3 este, de asemenea, stopată deoarece versiunea electrică a noului X1, iX1, va fi lansată în cursul acestui an.

Inițial, iX1 urma să fie construit la o nouă unitate de producție din Debrecen, Ungaria. Din cauza întârzierilor în construcție, acesta va fi acum produs la uzina BMW din Regensburg până în 2024, potrivit Autocar. Deși iX1 este cu aproximativ 40 de centimetri mai lung decât i3, oferă un spațiu similar în interior datorită platformei motorului cu ardere. Astfel, BMW vrea să poziționeze iX1 ca un fel de succesor în ciuda conceptului diferit de caroserie.

Producția lui i3, lansat în 2013, a depășit pragul de 200.000 de unități în octombrie 2021. Până la stoparea producției acestuia, în iulie 2022, BMW se așteaptă să fi produs 250.000 de unități i3. În Germania, modelul vechi de nouă ani a înregistrat încă 12.178 de noi înmatriculări în 2021, ocupând locul 10 în rândul mașinilor electrice – înaintea unor modelele precum Opel Corsa-e, Audi e-tron și Hyundai Ioniq 5.

Au existat anterior mai multe speculații cu privire la dispariția BMW i3. La sfârșitul anului 2019, în fața speculațiilor despre viitorul modelului, Zipse declarase, așa cum am menționat, că i3 va „continua să fie construit în 2024”. Apoi, în iunie 2021, a fost dezvăluit faptul că BMW plănuia să pună capăt vânzărilor i3 în SUA încă din iulie 2022 – data confirmată acum pentru încheierea producției modelului.

Sfârșitul lui i3 este interesant și din alt punct de vedere: în China va fi lansat un BMW Seria 3 complet electric, care ar putea primi numele i3.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: