Cariad, filiala de software a Volkswagen, și serviciul de hărți Tomtom au dezvoltat o nouă soluție de navigație optimizată pentru mașinile electrice. Sistemul monitorizează autonomia rămasă pe toată durata călătoriei și ajustează traseul dacă este necesar. Sistemul de navigație prin satelit va debuta pe mașinile electrice Audi, scrie Electrive.
Cariad este responsabilă pentru dezvoltarea de software în cadrul Grupului Volkswagen. Ca urmare, soluția de navigație creată împreună cu Tomtom va fi implementată în vehiculele mărcilor Grupului Volkswagen – începând cu Audi. Potrivit partenerilor, noul sistem are un serviciu special de rutare și autonomie care ia în considerare traficul, disponibilitatea stațiilor de încărcare în timp real și stilul de condus pentru a sugera opriri de încărcare adecvate.
Sistemul monitorizează autonomia rămasă a vehiculului pe toată durata călătoriei și reacționează dinamic. Acesta se bazează pe software-ul de navigație nativ în cloud al TomTom. Soluția trece la software-ul de bord în cazul în care nu este disponibilă nicio conexiune de date, pentru a asigura disponibilitatea continuă.
„Suntem mândri să sărbătorim încă o etapă importantă cu Volkswagen Group”, a declarat Benoit Joly, Senior Vice President for Automotive Sales la TomTom. „Astăzi, tehnologiile TomTom sunt deja integrate în milioane de vehicule Volkswagen Group și așteptăm cu nerăbdare să continuăm să inovăm împreună pentru a îmbunătăți experiența șoferului.”
„Prin combinarea competențelor de software și integrare ale Cariad cu expertiza TomTom în tehnologia de localizare, aducem un sistem de navigație de ultimă generație pe vehiculele Grupului Volkswagen […]”, a declarat Thomas Günther, Chief Launch Officer la Cariad. „Împreună, am dezvoltat o soluție inovatoare care se integrează perfect cu cockpit-ul digital și oferă șoferului o experiență fiabilă, rapidă și intuitivă la bordul vehiculului.”
Cariad are nevoie urgentă de soluții software fiabile de nouă generație, deoarece filiala Volkswagen a rămas mult în urmă în ultimii ani. Ca urmare, Cariad a devenit un blocaj pentru lansarea de noi vehicule.
Electrive scrie că mașinile electrice de la Porsche și Audi au fost grav întârziate din această cauză, în unele cazuri cu până la trei ani. În prezent, Volkswagen se concentrează pe alianțe cu startup-uri precum Rivian și Xpeng, în paralel cu propria dezvoltare de software. Această schimbare de strategie arată că Volkswagen caută cu disperare alte modalități de a ține pasul pe viitoarea piață a vehiculelor definite de software.