Ce mașini electrice sunt disponibile în România în 2022

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

Piața românească de mașini electrice adună în anul 2022 peste 30 de reprezentanți: de la hatchback-uri mici până la SUV-uri premium mari, de la Dacia Spring până la luxoasele BMW iX și Mercedes EQS, scrie Autocritica.

Cota de piață a electricelor înmatriculate în România a crescut de la 2% la peste 5%, în 2021. Pe tot parcursul anului 2020, în România au fost înmatriculate 2.846 de mașini electrice, iar anul trecut, pe piața locală au fost înmatriculate 6.338 de exemplare.

Creșterea nu se datorează doar subvențiilor venite din partea statului, ci și mulțumită ofertei constructorilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Audi

Prețurile pentru Audi e-tron pornesc de la 72.000 de euro și ajung până la 97.300 de euro în cazul variantei de top S. Varianta e-tron Sportback are un preț de pornire de 75.000 de euro. Tot în gama Audi găsești și noul e-tron GT, un sedan-coupé realizat pe o platformă avansată, de de 800V, dedicată exclusiv modelelelor electrice. Cele două modele electrice împart aceeași platformă tehnică. Varianta de bază a lui e-tron GT costă în România 105.400 de euro, iar vârful de gamă, RS e-tron GT pornește de la 146.100 de euro. Ultimul venit pe lista de electrice Audi este Q4. SUV-ul dezvoltat pe baza platformei MEB (aceeași arhitectură folosită de Volkswagen și Škoda) este disponibil în două versiuni de caroserie: Q4 și Q4 Sportback (SUV coupé). Modelul a fost introdus pe piața din România în a doua parte a anului trecut și are un preț de pornire de 46.700 de euro. Dacă îți place mai mult varianta Q4 Sportback, atunci trebuie să ai în vedere că prețul de pornire este mai mare cu 2.000 de euro.

BMW

BMW i3 este unul dintre cei mai vechi reprezentanți ai segmentului electric în Europa. De la finalul anului trecut, BMW a adus și în România SUV-ul de clasă medie iX3. Constructorul german îl descrie drept unul dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață datorită tehnologiilor integrate la interior. În prezent, modelul poate fi comandat în versiunile iX xDrive40 și iX xDrive50, iar pe parcursul lui 2022 va fi introdusă și varianta de top iX M60 (cel mai puternic model electric de serie dezvoltat până acum de BMW). Prețurile lui BMW iX pornesc de la 78.838 de euro. Cea mai recentă lansare în materie de electrice BMW o reprezintă i4, un sedan-coupé de clasă medie. Poți să-l comanzi în România, iar prețurile pornesc de la 52.955 de euro.

Citroën

Pentru 2022, oferta electrică Citroën nu se modifică. Singurul model pe care îl vei găsi deocamdată în showroom-ul francezilor va fi ë-C4. Îl găsești doar în varianta de echipare de top Shine, iar prețul de pornire este de 40.500 de euro.

Dacia

Spring a marcat aproape 40.000 de comenzi în Europa în doar opt luni de la deschiderea listelor (dintre care s-au livrat peste 17.000 de unități) și a ocupat locul al treilea în topul celor mai înmatriculate mașini electrice din Europa în luna octombrie.

În cele 3 luni de la startul livrărilor, Spring a devenit cel mai înmatriculat model electric din țară. 3.068 de exemplare au ajuns în garajele clienților, cu mult peste cele 985 de electrice vândute de Volkswagen pe tot parcursul anului trecut.

În acest moment, modelul poate fi comandat doar în varianta de top Comfort Plus, iar prețul de pornire este de 19.100 de euro.

Citește articolul integral pe Autocritica.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: