Un nou raport al companiei de cercetare a pieței Euromonitor International arată cele mai importante patru tendințe globale de consum pentru 2026 și oferă tactici pentru companiile care doresc să crească ieșind în întâmpinarea lor. Aceste tendințe reflectă schimbări majore de comportament, potrivit sursei citate.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Zona de confort”
Prima tendință, „Zona de confort”, evidențiază faptul că măsurile de protecție personală reprezintă noul mod de evadare, consumatorii căutând o viață mai calmă, echilibrată și aliniată valorilor pentru a face față haosului persistent.
Deoarece aproape două treimi dintre consumatori doresc să-și simplifice viața, companiile ar trebui, potrivit Euromonitor, să îmbunătățească bunăstarea și simplitatea cu instrumente care oferă confort, control și siguranță. Acest lucru include concentrarea pe bunăstarea holistică, alegeri de consum intenționate și valorificarea nostalgiei pentru a evoca familiaritatea.
În plus, întrucât 58% dintre consumatori se confruntă zilnic cu un stres moderat până la extrem, locuințele sunt tratate ca sanctuare reconfortante, ceea ce stimulează cererea de aparate inteligente care simplifică sarcinile gospodărești.
„Fără filtre”
A doua tendință este „Fără filtre”, definită de o onestitate radicală. Consumatorii îmbrățișează exprimarea de sine îndrăzneață și autenticitatea, care a devenit un indicator al încrederii. Aproape jumătate dintre consumatori preferă să se diferențieze de ceilalți.
Deoarece obiectivele pe termen lung par mai puțin realizabile, consumatorii acordă prioritate satisfacției și plăcerilor pe termen scurt.
În acest caz, brandurile trebuie să renunțe la abordările universale și să adopte hipersegmentarea și micro-personalizarea pentru a răspunde preferințelor unice.
„Bunăstare reconectată”
A treia schimbare este „Bunăstare reconectată”, în care rutinele tradiționale sunt înlocuite de soluții de înaltă tehnologie, de nivel clinic, pentru uz zilnic. Consumatorii preiau în mod proactiv controlul asupra sănătății lor, căutând satisfacție instantanee și produse de precizie pentru a-și optimiza longevitatea.
Trei din patru consumatori își monitorizează sănătatea folosind un dispozitiv sau o aplicație și se așteaptă ca produsele de uz zilnic să atingă nivelul de viteză și eficacitate al produselor farmaceutice.
Brandurile ar trebui să acționeze ca copiloti în călătoriile către sănătate, inovând cu soluții bio-personalizate, bazate pe tehnologie și cu precizie de nivel profesional, care sunt ușor accesibile acasă sau în deplasare, transmite Euromonitor.
„Noul val asiatic”
În cele din urmă, „Noul val asiatic” subliniază influența globală crescândă a culturii și a brandurilor din Asia de Est, în special a brandurilor chinezești. Percepția asupra acestor branduri se schimbă, combinând accesibilitatea și inovația cu experiențe intuitive, axate pe digital.
Consumatorii pricepuți în domeniul digital descoperă aceste branduri pe platforme precum TikTok.
Companiile ar trebui să adopte modele bazate pe tehnologie, să optimizeze experiențele digitale axate pe dispozitive mobile și să utilizeze personalizarea bazată pe inteligență artificială pentru a concura eficient cu acești noi veniți care se mișcă rapid.

Sursa foto: Freepik