BMW se bucură de cel mai mare interes printre consumatorii din Europa, dintre toate mărcile de mașini, iar românii sunt de asemenea fani înfocați ai acestui producător auto, relevă o analiză realizată de Picodi.com.
Brandul german BMW s-a situat pe lista celor mai cunoscuți producători de mașini din 15 țări din Europa, de la Marea Britanie, prin Germania, Austria și Ungaria până la majoritatea statelor balcanice (România, Serbia, Muntenegru, Macedonia și așa mai departe).
Mercedes-Benz a ocupat locul al doilea ca fiind cel mai popular printre utilizatorii de internet din 10 țări. Cea mai mare bază de fani ai mărcii se găsește în Rusia, Azerbaidjan, Armenia, Albania și în mai multe țări din Europa de Vest, inclusiv: Portugalia, Luxemburg și Belgia.
Toyota s-a clasat pe locul cel mai înalt din Polonia, Bulgaria, Grecia, Lituania și Letonia.
Ambele pe locul 4 și doar la un pas de podium au fost Volkswagen și Tesla. Marca americană de mașini electrice este lider în Irlanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția. Producătorul german este preferat de rezidenții spanioli, italieni, bieloruși și ucraineni.
Mașinile de la marca sud-coreeană Hyundai au atins cel mai mare interes în trei țări: Cehia, Slovacia și Islanda.
Cele două mărci franceze Peugeot și Renault, precum și marca suedeză Volvo, sunt ultimele companii care au ajuns în top în orice țară. Pe lângă francezi, danezii au fost cei care și-au arătat preferința pentru Peugeot. Renault s-a situat în topul celor mai frecvent căutate mărci de autoturisme din Turcia, iar Volvo este în fruntea clasamentului suedez.
Cercetarea s-a bazat pe o comparație de căutări a 64 de mărci de mașini în 2017–2021. Datele istorice au fost obținute prin Google Keyword Planner. Datele pentru Andorra, Malta, Monaco, San Marino și Vatican nu au fost disponibile.