Gigantul chinez de baterii CATL a lansat joi primul său produs de baterii axat pe mașinile hibride cu autonomie extinsă, într-un moment în care această categorie de mașini electrificate înregistrează cea mai rapidă creștere a vânzărilor dintre toate segmentele, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Bateria, cunoscută sub numele de Freevoy, este prima baterie hibridă din lume cu o autonomie de peste 400 de kilometri, potrivit lui Gao Huan de la CATL, director tehnologic al afacerii sale cu vehicule electrice în China.

Gao a declarat într-o conferință de presă la Beijing că Freevoy a fost utilizat de diverse mărci chineze de vehicule electrice, inclusiv Li Auto, și va fi instalat în modele produse de giganți din industrie, precum Geely și Chery.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Aproape 30 de modele hibride cu autonomie extinsă vor fi echipate cu bateria CATL Freevoy, a spus Gao.

Un hibrid cu autonomie extinsă, sau EREV, are un pachet de baterii mai mare decât alte mașini hibride și funcționează numai cu energie electrică, motorul pe benzină servind drept bancă de energie pentru a reîncărca bateriile atunci când acestea sunt descărcate.

Tot mai mulți consumatori chinezi preferă EREV-urile deoarece acestea oferă o autonomie mai mare decât EV-urile (mașinile electrice pe baterii) și pot costa mai puțin decât mașinile pe benzină.

Vânzările de EREV-uri au crescut de peste două ori în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu aceeași perioadă din 2023, cu peste 10 modele noi lansate anul acesta de mărci chineze, inclusiv Leapmotor și Li Auto, susținute de Stellantis.

Cererea puternică a determinat CATL să dezvolte bateria pentru producătorii auto din China și, eventual, din străinătate.

CATL a fost, de asemenea, pionier în ambalarea bateriilor sodiu-ion împreună cu bateriile litiu-ion în bateria Freevoy, care poate garanta descărcarea în condiții de frig extrem, a declarat Gao.

Producătorul de baterii a depășit impactul războiului prețurilor din sectorul vehiculelor electrice, înregistrând o creștere a profitului în trimestrul al treilea.

Datorită avantajului costurilor și a unei baze de clienți diversificate, CATL și-a consolidat poziția de lider pe piața chineză, sporindu-și cota cu 3,1 puncte procentuale în primele nouă luni ale anului, potrivit datelor China Automotive Battery Innovation Alliance.

Prin comparație, BYD, aflată pe locul al doilea, care furnizează aproape toate bateriile pentru propriile sale EV-uri, și CALB, aflată pe locul al treilea, și-au văzut cota scăzând cu 4,28 puncte procentuale și, respectiv, cu 1,98 puncte procentuale.