Fostul Minister al Sportului, actualmente Agenția Națională pentru Sport, a rămas fără cele 6 mașini din dotare în urma unui litigiu încheiat prin executare silită, anunță GSP.ro.
Cum s-a ajuns aici? MTS-ul acționase în justiție, în martie 2010, firma Stanley Bet, care nu virase în 2006 cota de 5% pentru bugetul ministerului conform Legii 69/2000, articolul 70, aliniatul 1, litera g. După mai multe procese între cele două entități, ministerul a rămas cu o datorie de 422.020,34 lei către firma de pariuri, a confirmat ieri ANS printr-o adresă către Gazeta Sporturilor.
„În loc ca ministerul să plătească prejudiciul la executorul judecătoresc, ministerul a plătit la avocat și avocatul a dispărut cu banii. Este vorba despre un dosar cu prejudicii de aproximativ 450.000 de lei, nu mai știu sigur…”, a declarat Novak pentru Gazeta Sporturilor.
Surse din ANS au confirmat pentru GSP că toți ceilalți miniștri care au urmat-o în funcție pe Doina Melinte nu au făcut nimic pentru recuperarea datoriei și plata corectă către executorul judecătoresc, aceștia cerând, fiecare la rândul lui, amânare la Curtea de Conturi pentru această speță. Cazul s-a rostogolit și a ajuns în mandatul lui Eduard Novak.
„Am avut opțiunea să mai plătesc o dată paguba din banii ministerului, dar acest lucru era ilegal și apoi Curtea de Conturi îmi impunea mie suma pentru că aș fi plătit același prejudiciu de două ori! Singura soluție a fost să ne execute executorul și să ne ia mașinile… Acesta este istoricul cu pierderea mașinilor de către minister”, a dezvăluit Novak.
După ce sechestrul a fost pus pe mașinile MTS-ului în 13 septembrie 2022, acțiunea de executare silită a avut loc în data de 16 iunie 2023, în ultima săptămână din mandatul lui Eduard Novak. Prin această procedură, din garajul actualei Agenții Naționale pentru Sport au dispărut: un autoturism BMW – mașina de serviciu a ministrului, un Range Rover și 4 mașini Duster. Rămași fără mașinile din dotarea Agenției, angajații instituției merg acum pe jos sau cu taxiul pentru a rezolva diferitele probleme de serviciu.