Date INS: 70% dintre autoturismele înmatriculate în România în trimestrul IV au fost mașini second hand 

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 6,7% în trimestrul IV 2023 faţă de trimestrul IV 2022, arată datele Institutului Național de Statistică. În trimestrul IV 2023, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost în continuare crescută (70,3%), remarcându-se o creṣtere cu 2,0 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2022, arată INS.

În trimestrul IV 2023, comparativ cu trimestrul IV al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 16,1%, la categoria autoturisme cu 6,4% ṣi la categoria autobuze și microbuze cu 6,0%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autobuze ṣi microbuze cu 33,7% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 18,8% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 0,4%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,0%, la categoria autotractoare cu 7,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,6%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 19,5%, la categoria autotractoare cu 10,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8%. Faţă de trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3,0% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 1,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,0%, la categoria autotractoare cu 7,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,6%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 19,5%, la categoria autotractoare cu 10,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8%. Faţă de trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3,0% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 1,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,4%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 40,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: