Numeroși fermieri americani apelează la industria turismului agricol, în valoare de 4,5 miliarde de dolari, și oferă activități și sejururi de o noapte, pe măsură ce cererea consumatorilor pentru experiențe rurale crește, iar veniturile agricole scad, arată un reportaj Reuters. Numărul fermelor de tip „farmstay”, adică de cazare la o fermă, listate pe platformele de închiriere pe termen scurt din SUA a crescut cu 77% în ultimii cinci ani.
Fermiera Brit Thompson e unul dintre acești fermieri – ea a transformat o rulotă de pe pășune în Airbnb pentru a profita de explozia de orășeni care doresc să petreacă timp la țară. Oaspeții ei, majoritatea profesioniști din zona Chicago, oferă un flux constant de venituri într-o economie agricolă din ce în ce mai instabilă.
Thompson, care crește, de asemenea, animale pentru carne la ferma sa, Pink River Ranch, este unul dintre numeroșii fermieri care apelează la industria turismului agricol, în valoare de 4,5 miliarde de dolari, conform datelor Departamentului pentru Agricultură al SUA (USDA), și care oferă activități și sejururi de o noapte, pe măsură ce cererea consumatorilor pentru experiențe rurale crește, iar veniturile agricole scad.
Fermierii ale căror culturi sunt utilizate pentru fabricarea alimentelor, hrănirea animalelor și producerea uleiurilor vegetale se străduiesc să obțină profituri după ce prețurile porumbului și ale soiei au scăzut la minimele ultimilor patru ani în 2024.
Veniturile obținute de Thompson din Airbnb au ajutat-o să reziste pe piețele volatile de mărfuri și au depășit cu mult veniturile obținute din vânzarea cărnii de vită și miel către restaurante și direct către consumatori, a declarat aceasta.
Oaspeții sosesc aproape în fiecare weekend în timpul sezonului de vârf, atrași de pârâurile bogate în păstrăvi și alimentate de primăvară din zonă, de potecile împădurite și de cerul nepoluat din timpul nopții. Rezervările lui Thompson au crescut vertiginos, deoarece orașele din apropiere au fost închise în timpul pandemiei.
Agriturismul a cunoscut un boom în timpul COVID, deoarece oamenii au ales să își petreacă vacanțele în ferme și în zonele rurale, atrași de promisiunea de distracție la țară, în condiții de distanțare socială. Industria a continuat să crească de atunci, determinată de numărul tot mai mare de locuitori ai orașelor care caută liniște și singurătate și de fermierii care caută modalități suplimentare de a-și alimenta fermele cu banii atât de necesari.
„Acum că am revenit la normal, oamenii încă își amintesc de acele experiențe și au introdus acele activități în tradițiile lor familiale”, a declarat Suzi Spahr, director al Asociației Internaționale de Agroturism.
La nivel național, aproximativ 7% dintre ferme oferă oportunități de agroturism, care includ și vânzarea de produse agricole vizitatorilor, a declarat Lisa Chase, profesor de extensie la Universitatea din Vermont. Multe dintre acestea și-au sporit veniturile cu 25 000-100 000 de dolari pe an prin intermediul întreprinderilor de agroturism, iar unele ferme pot obține peste 1 milion de dolari pe an din administrarea de pensiuni, livezi de mere „pick-your-own” și alte experiențe agricole, a spus ea.
Potrivit firmei de date AirDNA, numărul fermelor de tip „farmstay”, adică de cazare la o fermă, listate pe platformele de închiriere pe termen scurt din SUA a crescut cu 77% în ultimii cinci ani, de două ori mai mult decât creșterea numărului total de anunțuri. Airbnb, precum și site-urile populare de rezervare a campingurilor HipCamp, Harvest Hosts și The Dyrt, au declarat, de asemenea, că platformele lor au înregistrat creșteri substanțiale în ceea ce privește listele de ferme în ultimii câțiva ani.
Dolarii din agroturism sunt o binecuvântare binevenită în fața prețurilor scăzute ale recoltelor, a ratelor ridicate ale dobânzilor și a costurilor ridicate pentru semințe, îngrășăminte și forță de muncă, au declarat fermierii și experții din industrie.Potrivit USDA, venitul agricol a scăzut cu 23% față de 2022, aceasta fiind una dintre cele mai mari scăderi din istorie, iar Biroul american al fermierilor (American Farm Bureau) susține că economia agricolă se află în recesiune.
Deși se preconizează că veniturile agricole din SUA se vor îmbunătăți în acest an, redresarea se datorează în mare parte ajutorului guvernamental federal. Veniturile din vânzarea culturilor au continuat să scadă.
Anul acesta ar putea aduce noi dificultăți financiare pentru agricultori dacă războaiele comerciale cu Canada, Mexic și China se prelungesc. Președintele SUA, Donald Trump, a anunțat la 1 februarie impunerea de tarife la mărfurile din cele trei țări, dar ulterior a oferit o amânare de 30 de zile Canadei și Mexicului după ce aceste țări au făcut unele concesii.
„Suntem capabili să trecem peste unii dintre acești ani cu marje mai mici sau negative pentru că am diversificat modul în care câștigăm bani”, a declarat pentru Reuters Kaylee Heap, 35 de ani, co-manager al Heap’s Giant Pumpkin Farm, o fermă întinsă de porumb și soia din Illinois.
Toamna, clienții Heap pot culege floarea-soarelui, mămăligă și dovleci, se pot plimba cu fânul și se pot plimba prin labirintul de porumb. De asemenea, ferma produce porumb de bază și soia, adesea pentru export internațional.
Nu toate fermele sunt potrivite pentru turism. Unele au locații inaccesibile sau proprietari care nu doresc să își deschidă proprietatea străinilor. Asigurarea și conformitatea cu reglementările guvernamentale pot fi, de asemenea, costisitoare.
Dar veniturile din recreere și turism pot ajuta familiile să mențină proprietatea asupra fermelor lor, să plătească datoriile și să ofere locuri de muncă generațiilor mai tinere, care preferă uneori să administreze Airbnbs și să construiască site-uri web decât să monitorizeze umiditatea solului și prețurile futures ale cerealelor, au spus fermierii.
„Nu poți supraviețui ca o fermă de familie doar prin agricultură”, a declarat Catherine Topel, 56 de ani, un producător de porci din Carolina de Nord, care găzduiește o cabană și campinguri Airbnb, prin HipCamp.