Retailerul electro-IT Flanco anunță că va investi 20 de milioane de lei, în următorii trei ani, în cadrul a patru mari proiecte de digitalizare a documentelor utilizate în cadrul activității din sediu și din magazine.
Proiectele au ca scop diminuarea cantității de hârtie utilizată și protejarea mediului înconjurător și includ: semnarea electronică a contractelor de credit, implementarea etichetelor electronice, transmiterea de documente în format digital (EDI – Electronic Data Interchange), precum și utilizarea soluțiilor de arhivare electronică.
Flanco a introdus, la începutul lunii decembrie, semnarea exclusiv electronică a contractelor de credit încheiate în întreaga sa rețea de magazine, împreună cu partenerul financiar BT Direct. Acest demers va reduce timpul necesar obținerii unui credit și va elimina cantitatea foarte mare de hârtie utilizată în cadrul acestui proces – până la 5 milioane de pagini tipărite pe an. La rândul lor, clienții vor primi copii ale contractelor de credit în format electronic.
Cel de-al doilea proiect – înlocuirea etichetelor clasice ale produselor, cu cele electronice – a fost deja implementat, la începutul lunii decembrie, în două mari magazine din București. În cursul anului viitor, retailerul va finaliza procesul de digitalizare a etichetelor în 50 de magazine de suprafață mare, urmând ca în 2023 să fie aplicat la nivelul întregii rețele. Actualizarea constantă a etichetelor duce la un consum de aproape 1 milion de coli tipărite pe an, care va fi eliminat prin utilizarea etichetelor digitale.
Totodată, transmiterea de documente în format digital (EDI – Electronic Data Interchange), în special a facturilor de la furnizori transmise către sediu și magazine, economisește, pe an, alte 140.000 coli A4.
Această schimbare vine după ce, în anul 2020, retailerul a introdus deja în sediu semnătura electronică și arhivarea digitală a documentelor.