Grupul Audi a înregistrat un profit operațional de 7,6 miliarde euro în 2022, în creștere cu aproape 40%

audi masina auto

Grupul Audi a încheiat anul fiscal 2022 cu venituri în creștere cu 16,4%, până la un record de 61,8 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional a crescut cu aproape 40%, până la un maximum istoric de 7,6 miliarde de euro, potrivit unui comunicat de presă.

Potrivit companiei, marja operațională a crescut de la 10,4%, anul trecut, la 12,2%, iar fluxul net de numerar a ajuns la 4,8 miliarde de euro, a doua cea mai mare cifră din istoria companiei. 

În acest an compania transmite că are în plan să lanseze cea mai mare campanie de produse din industria companiei, începând cu viitoarea serie de modele Q6 e-tron, primul model electric bazat pe Premium Platform Electric (PPE).

„Profitul operațional al Audi Group a ajuns la 7.550 mil. de euro (2021: 5.498 mil.), o creștere de 37,3%. Marja operațională a crescut, de asemenea, semnificativ la 12,2% (2021: 10,4 %). Pe lângă performanța puternică din piață, efectele pozitive ale securizării materiilor prime au contribuit semnificativ la aceste rezultate record”, se transmite în comunicatul de presă.

„Vânzările de modele complet electrice au crescut cu 44% de la un an la altul, iar cererea mare pentru modelele noastre Audi Q4 e-tron, Audi e-tron GT1 și Audi e-tron confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun către mobilitatea electrică. Până în 2025 plănuim să lansăm în jur de 20 de modele noi, dintre care peste 10 vor fi integral electrice. Până în 2027 dorim să avem un vehicul integral electric în fiecare segment de bază. Recent am decis să lansăm un model electric suplimentar de bază și sub modelul Audi Q4 e-tron”, a declarat în cadrul conferinței CEO Markus Duesmann.

Grupul precizează că plănuiește o reorganizare la nivel organizațional în vederea responsabilizării în gestionarea resurselor. Economia circulară joacă un rol extrem de important pentru companie, iar în viitor există un plan de reciclare materialelor secundare din vehiculele scoase din uz și folosirea acestora în noile linii de producție. 

„Cererea pentru mobilitate electrică crește constant, în ianuarie și februarie 2023 vânzările companiei de vehicule integral electrice la nivel mondial crescând cu aproape 40% față de aceleași luni ale anului trecut. Februarie a marcat și lansarea Q8 e-tron în majoritatea țărilor europene, existând aprox. 20.000 de precomenzi, lucru care confirmă faptul că cererea de mobilitate electrică durabilă este în plină expansiune.

În 2022, Grupul Audi a înregistrat o nouă creștere de aproximativ 44% a livrărilor de mașini complet electrice (118.196 de vehicule), grupul de mărci Premium continuându-și sistematic strategia de electrificare. Cererea puternică de vehicule electrice a dus la o creștere de la 4,8% în anul precedent, la 7,2%”, transmite comunicatul de presă.

Sursa Foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *