Heineken a anunțat scăderea vânzărilor din cauza ieșirii din Rusia și a creșterii prețurilor

heineken foto Foto: Heineken

Vânzările de bere Heineken au scăzut în al treilea trimestru, deoarece producătorul olandez de bere a finalizat mult-așteptata ieșire din operațiunile din Rusia, iar consumatorii au fost descurajați de prețurile mai mari, scrie CNBC.

Volumele au scăzut cu 4,2% față de anul precedent, ducând declinul în primele nouă luni ale anului 2023 la 5,1%. Cu toate acestea, veniturile au fost totuși mai mari în trimestrul respectiv, datorită majorării prețurilor, în creștere cu 2%, la 9,604 miliarde de euro (10,17 miliarde de dolari).

Doar în America au crescut vânzările cu 2,2%, în timp ce vânzările din Europa au scăzut cu 8,6%, iar afacerile sale din Africa, Orientul Mijlociu și Europa de Est au scăzut cu 15,4%. Printre berile grupului se numără Amstel, Tiger, Sol, Desperados și Birra Moretti. Este al doilea mare producător de bere din lume în funcție de vânzări.

Profitul net pentru primele nouă luni a scăzut de la 2,199 miliarde de euro la 1,924 miliarde de euro, incluzând impactul din Rusia.

Heineken și-a vândut în august afacerea din Rusia firmei naționale Arnest Group, care a preluat 100% din acțiuni și active, inclusiv cele șapte fabrici de bere, pentru un singur euro simbolic. Aceasta a declarat că a oferit garanții pentru 1.800 de angajați timp de trei ani.

Compania s-a confruntat cu critici pentru că a întârziat plecarea din Rusia, din care a promis să iasă în martie 2022, la scurt timp după invazia la scară largă a Ucrainei. Heineken și alte firme mari cu operațiuni de producție în Rusia au declarat că plecarea a fost un proces complex, cu un risc ridicat ca activele să cadă sub controlul statului.

Heineken a declarat în această vară că se așteaptă la o lovitură de 300 de milioane de euro, inclusiv pierderi de schimb valutar, în urma acestui proces.

Nu a oferit detalii suplimentare semnificative în actualizarea pentru al treilea trimestru, dar a enumerat ieșirea din Rusia și scăderea vânzărilor în Vietnam ca fiind principalele motive pentru scăderea globală a volumelor.

“Noi … observăm o îmbunătățire treptată a performanțelor afacerii noastre, deși ceva mai lent decât ambiția noastră”, a declarat CEO-ul Dolf van den Brink.

“În timp ce prețurile determinate de inflație se atenuează, observăm o încetinire a cererii de consum pe diverse piețe care se confruntă cu condiții macroeconomice dificile”, a declarat analistul Citi Simon Hales într-o notă citată de Reuters.

Foto: Heineken

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *