Industria băuturilor răcoritoare solicită viitorului guvern să nu crească taxele

PepsiCo Romania - fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești (9)

Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR), care reprezintă principalii producători din România, face un apel public pentru “politici fiscale echilibrate și favorabile investițiilor care susțin economia”, în contextul formării viitorului guvern.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”Industria noastră, care produce local într-o proporție semnificativă, așteaptă de la viitorul guvern o abordare rațională și echilibrată în ceea ce privește fiscalitatea. După ani în care ne-am confruntat cu numeroase presiuni, de la inflație și creșterea costurilor de producție, la valuri succesive de taxare, este nevoie ca partenerii instituționali să înțeleagă nevoia industriei noastre de stabilitate, echilibru și susținere, pentru a continua să investească, să inoveze și să contribuie la economia locală”, a declarat Alice Nichita, Președinte ANBR.

Industria băuturilor răcoritoare transmite că a resimțit “din plin povara taxelor aplicate exclusiv acestui sector, în 2023 și 2024”.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

“Aceste taxe au afectat volumul de vânzări, care a scăzut cu aproximativ 6% în ultimii 2 ani. În plus, valurile de taxare au avut exact efectul nedorit asupra căruia ANBR a avertizat încă de la început: creștere directă a prețului mediu pe litru, la raft, între 20-25%, și până la 50% pentru băuturile în ambalaje de 2,5l. Asta, deși, în ultimii doi ani, producătorii de băuturi răcoritoare din cadrul ANBR au făcut tot posibilul să păstreze accesibilitatea produselor pentru consumatori”,  atransmis asociația.

“Taxa pe conținutul de zahăr, așa cum se aplică în acest moment, este discriminatorie, deoarece vizează, în mod exclusiv, o singură categorie de produse: băuturile răcoritoare. Accizarea zahărului exclusiv din băuturile răcoritoare este totodată ineficientă în raport cu promovarea sănătății populației, așa cum arată exemple concrete ale altor state care au introdus măsuri similare, precum Danemarca și Mexic. O taxă care abordează doar o foarte mică parte din întregul aport de zahăr al unei persoane – băuturile răcoritoare – nu poate fi considerată o soluție pentru încurajarea unui stil de viață sănătos. În ceea ce privește efectele pozitive așteptate la nivelul veniturilor statului, ANBR consideră că împovărarea sectorului băuturilor răcoritoare și-a dovedit și ea ineficiența. În ciuda introducerii unor noi taxe sau a creșterii celor existente, deficitul bugetar a continuat să se adâncească”, a transmis asociația.

ANBR recomandă cu fermitate factorilor decidenți să ia în considerare alte eforturi mai colaborative și semnificative pentru a ajuta consumatorii să facă alegeri informate în materie de dietă.

“Industria noastră este angajată să lucreze împreună cu toți factorii de decizie relevanți pentru a dezvolta intervenții mai eficiente, menite să ajute consumatorii să își controleze consumul de calorii prin reducerea zahărului, oferirea unor dimensiuni mai mici ale ambalajelor și furnizarea unei etichetări clare a ambalajului, asigurând în același timp un flux de venituri mai stabil pentru guvern. Inițiativele semnificative de autoreglementare s-au dovedit eficiente și ar trebui încurajate în continuare”, a mai transmis asociația.

Membrii ANBR, din care fac parte cei mai importanți producători de băuturi răcoritoare din industria românească, produc băuturi în 15 fabrici din România.

ANBR (Asociatia Națională a Băuturilor Răcoritoare) este o asociație non-profit, al cărei scop este să reprezinte interesele membrilor săi. ANBR este membră a ROMALIMENTA (Federația Patronală din Industria Alimentară) și a UNESDA (Uniunea Europeana a Asociațiilor Producătorilor de Băuturi Răcoritoare).

 

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.