Autoritatea de reglementare antitrust din Italia a cerut guvernelor locale din Roma, Milano și Napoli să emită mai multe licențe de taxi și să adopte noi reguli, după ce a constatat că nu există suficiente taxiuri care să opereze în aceste orașe, scrie Reuters.
Cele mai mari orașe italiene se confruntă cu o penurie de taxiuri, iar puternicele lobby-uri din domeniul taxiurilor se opun eforturilor municipalităților de a emite mai multe autorizații și de a limita impactul concurenților online precum Uber.
Problema a provocat bătăi de cap locuitorilor și turiștilor din marile orașe și a ridicat îndoieli cu privire la capacitatea Italiei de a face față afluxului tot mai mare de turiști așteptat în anii următori.
Autoritatea a cerut celor trei mari orașe să sporească numărul de licențe dincolo de o creștere de 20% stabilită pentru orașele mari printr-un recent decret național care reglementează această chestiune și să atribuie rapid licențele prin licitații publice.
De asemenea, autoritatea a cerut Romei, Milano și Napoli să introducă servicii de taxi sharing, să aprobe posibilitatea ca doi șoferi să folosească aceeași licență și adoptarea unor ture mai flexibile pentru taxiuri, pentru a crește calitatea serviciilor.
Autoritatea de reglementare a precizat că a ajuns la această decizie după ce a analizat datele și informațiile furnizate de administrațiile locale, care au arătat “o inadecvare generalizată și structurală a numărului de licențe active în comparație cu cererea de servicii de taxi”.
“Această situație a dus la un număr foarte mare de cereri neacoperite și la timpi de așteptare excesiv de lungi pentru furnizarea serviciilor”, a adăugat autoritatea de concurență.
Roma are puțin sub 8.000 de taxiuri, mai puțin de trei la 1.000 de locuitori, Milano are puțin sub 4.900 de taxiuri, adică 3,5 la fiecare mie de locuitori, în timp ce Napoli are puțin peste 2.300 de taximetriști activi.
În schimb, Londra are aproximativ 19.000 de taxiuri, potrivit datelor din 2020, în timp ce Parisul are 18.500.