Miliardarul american Elon Musk, proprietar al reţelei de socializare Twitter, a început o bătălie juridică împotriva micului start-up spaniol Tuio, care se ocupă cu asigurarea locuinţelor pe Internet, relatează agenţia EFE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acesta consideră că înregistrarea comercială a mărcii spaniole cu acest nume generează confuzie cu “tuit”, versiunea spaniolă a termenului englez “tweet” (mesaje publicate pe Twitter).

Conflictul a fost declanşat la Oficiul de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), cu sediul în Alicante (estul Spaniei).

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Pe 6 iulie 2022, responsabilii Tuio au formulat o solicitare pentru a-şi rezerva utilizarea acestei denumiri în sectorul asigurărilor şi al platformelor tehnologice în cadrul pieţei formate de cele 27 de state membre ale UE.

Pe 28 octombrie, Twitter Inc a înaintat un recurs, considerând că posibila marcă Tuio se aseamănă foarte mult celei deja protejate “tuit” şi că ar putea produce confuzie clienţilor.

Însă, din partea asiguratorului digital spaniol, cu sediul la Madrid, s-a argumentat în faţa EUIPO că cele două mărci sunt distincte şi că este un “nonsens” presupunerea că ar putea fi confundate, mai ales că funcţionează în segmente economice diferite.

Tuio a început să vândă asigurări în octombrie 2021 şi în prezent are circa 10.000 de clienţi în toată Spania.

Codirectorul executiv al Tuio, Juan Francisco Garcia Fernandez, a explicat, pentru EFE, că se negociază cu avocaţii Twitter pentru a se încerca evitarea ajungerii la tribunal şi că, în acest sens, compania s-a oferit să limiteze la domeniul asigurărilor protecţia mărcii în cadrul platformelor tehnologice.

Deja a avut loc o primă “apropiere” şi cele două părţi au solicitat EUIPO o extindere a termenului pentru a analiza motivaţiile şi a ajunge la un posibil acord, care ar trebui să se producă înainte de noiembrie 2024.

Fondatorii Tuio consideră curios faptul că gigantul tehnologic american “s-a fixat pe ei”, în condiţiile în care marca lor împarte cu “tuit” doar rădăcina cuvântului şi au încredere într-o “rezolvare amiabilă”.