Guvernul va continua politicile ţintite în domeniul produselor agroalimentare, având ca obiective reducerea deficitul comercial şi creşterea gradului de acces al românilor la cât mai multe produse româneşti fabricate şi procesate în România, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu, citat de G4Food.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

 

Premierul a efectuat vineri o vizită de lucru la Ministerul Agriculturii, unde a discutat cu ministrul de resort, Florin Barbu, şi alţi reprezentanţi ai conducerii ministerului.

Acesta a vorbit despre deficit. Detalii AICI

„Mai există o problemă: accesul producătorilor români la marile lanţuri de magazine”

El s-a referit şi la discuţiile ce vor urma în vederea găsirii de soluţii pentru a creşte gradul de acces al producătorilor români la marile lanţuri de desfacere.

„Mai există o problemă: accesul producătorilor români la marile lanţuri de magazine, la retaileri. Şi domnul ministru o să înceapă, de săptămâna viitoare, o discuţie cu toţi retailerii din România pe acest domeniu. Ştim cu toţii că mai avem încă o plafonare până în iunie, parcă până în 30 iunie, şi cred că este normal ca să începem acest demers din timp, dar şi cu accesul cât mai mare a producătorilor români la marile lanţuri de desfacere. O să scoatem toată legislaţia europeană şi o să facem o comparaţie. O să ne uităm, iarăşi, pe Directivă, astfel încât, concurenţial, românii, cum este şi normal, să fie avantajaţi. (…) Am vorbit şi de menţinerea sistemului de licenţiere pentru importurile din Ucraina, pe toate gamele pe care le-am prins. O să continuăm această politică ţintită, astfel încât să reducem deficitul comercial şi românii să aibă acces la cât mai multe produse româneşti produse şi procesate în România, nu numai ambalate de marii retaileri în România, unde, iarăşi, este un fenomen, în care se importă vrac şi doar se ambalează în România, ceea ce duce la un sistem concurenţial neloial faţă de procesatorii din România”, a declarat Ciolacu.

Premierul a punctat şi necesitatea continuării programelor care vizează reducerea deficitului comercial la carnea de porc.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

„O să continuăm şi cu popularea… şi ştim cu toţii că între deficitele cele mai mari este la carnea de porc. La carnea de pasăre, deja, am ajuns la 146%. Devenim unul dintre cei mai importanţi exportatori”, a declarat Ciolacu.