Renault și Stellantis par a schimba strategia și se concentrează pe modele compacte din 2022. Printre ele și Dacia Jogger

jogger Sursa foto: Dacia

Stellantis și Renault vor lansa, în primul rând, automobile compacte și mijlocii în 2022, mai profitabile, cu modele precum Renault Megane E-Tech Electrical, Alfa Romeo Tonale și Dacia Jogger.

Atle modele aflate pe drum sunt Citroen C5X construit pentru piața chineză, Maserati Grecale, Renault Austral (care va înlocui Kadjar care se vinde lent) și un coupe/crossover zvonit pe scară largă, bazat în principal pe compactul Peugeot 308, care a fost reînnoit la sfârșitul anului 2021.

O excepție de la modelul compact este un Jeep mic, care se încadrează sub Renegade, care ar putea intra în producție în Polonia la jumătatea anului.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În ultimul timp, cei doi producători s-au concentrat pe vehicule mici, precum Renault Clio și Captur, Dacia Sandero, Peugeot 208 și 2008 și Opel Corsa și Mokka.

Cu toate acestea, acum caută marjele mai mari de profit, și se îndreaptă către segmentele compacte și mijlocii, iar deficitul continuu de semiconductori a adăugat doar importanța acestor modele, deoarece producătorii de automobile alocă cipuri pentru automobile mai profitabile.

De altfel, CEO-ul Renault, Luca de Meo, a făcut din mașinile compacte piesa centrală a planului său de revigorare, încercând să modifice fluxul de venituri al grupului de la actualul 70% care provine de la vehiculele mici.

Alături de Kadjar, Renault oprește producția sedanului Talisman și a redus gama de monovolume Espace la doar două game de echipamente. În plus, este puțin probabil ca monovolumele Scenic și Grand Scenic să continue după 2022, niciunul dintre aceste automobile nu are un sistem de propulsie hibrid, ceea ce înseamnă că emisiile lor ar trage în jos flota Renault.

Dacia și-a reînnoit gama pentru a scăpa de duba Dokker și monovolumul Lodgy, care, așa cum a scris deja Economedia, vor fi înlocuite de Jogger.

În special, după o serie de lansări de automobile complet electrice în 2020-21 pentru a satisface noile necesități privind emisiile, se anticipează că ritmul va încetini considerabil până în 2025, următorul pas în scădere în cadrul obiectivelor UE de CO2.

Lansările Renault și Stellantis pentru 2022:

Renault Megane E-Tech Electrical: Al doilea automobil de pasageri complet electric al Renault, după Zoe (Twingo EV este un spin-off al modelului cu ardere internă). Ar trebui să se lanseze în primul trimestru al anului cu două game de energie și două capacități de baterie.

Renault Austral: SUV-ul compact Kadjar (un frate al lui Nissan Qashqai) nu a păstrat ritmul rivalor într-unul dintre cele mai mari segmente din Europa, așa că Renault retrage modelul în speranța unui nou început. Quashqai în sine a fost revizuit în 2021, așa că calendarul Renault pentru lansarea lui Austral în 2022 pare posibil. Include o nouă variantă de grup motopropulsor hibridizat.

Dacia Jogger: Modelul financiar al Renault este pe cale să joace o poziție și mai mare în parcursul grupului, iar Dacia speră să prindă încă o dată succesul cu Jogger, un crossover compact cu șapte locuri.

Alfa Romeo Tonale: un SUV compact cu prezentarea oficială programată pentru martie. Poate completa Stelvio de dimensiuni medii din gama modelului. Alfa Romeo, condusă acum de fostul șef Peugeot, Jean-Philippe Imparato, este în regim de restaurare, iar o lansare profitabilă a Tonale ar da forță conducerii sale.

Maserati Grecale: Un alt model care va fi prezentat cu întârziere din cauza penuriei de semiconductori, Grecale se va plasa sub Levante și va concura cu BMW X3 și Porsche Macan.

Peugeot 308 coupe crossover: Acest model neconfirmat, deși raportat pe larg, ar putea fi denumit 4008.

Jeep mic: Se anticipează că va fi construit pe platforma Stellantis CMP/e-CMP, totuși acea structură ar putea trebui modificată pentru a accepta doar tracțiunea integrală, un semn distinctiv Jeep. Acesta va fi probabil construit la Tychy, Polonia, în a doua jumătate a acestui an, înainte de micile modele ale Fiat și Alfa Romeo anticipate în 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: