Sondaj: 60% dintre bucureșteni spun că ar fi afectați foarte mult și destul de mult de dispariția transportului alternativ/ Ce notă dau taximetriștilor

UberApp Foto: Hertz

Marea majoritate a bucureștenilor (87%) consideră că transportul alternativ este cea mai bună opțiune pentru călătoriile în oraș și poate duce la creșterea calității serviciilor pentru toți furnizorii de servicii transport persoane, inclusiv companiile de taximetrie, arată un sondaj Mercury Research, realizat în perioada 19 – 20 martie și comandat de Coaliția pentru Economia Digitală.

Doi din trei (63%) cetățeni ai Capitalei consideră că protestele industriei de taxi sunt neîntemeiate, iar cerințele acesteia sunt „aberante”. Jumătate din respondenți ar considera că guvernul (45%), aproape în aceeași măsură cu companiile de taxi (48%) sunt vinovate pentru eventuala dispariție a serviciilor de transport alternativ.

Mari consumatori de servicii de transport alternativ, locuitorii Capitalei, în proporție de 60% consideră că impactul eventualei dispariții a transportului alternativ ar avea efecte foarte negative sau destul de negative asupra lor personal.

„Acest sondaj nu face nimic altceva decât să transforme în cifre realitatea de pe străzi, comentariile din mediul online, și nu numai. Sunt lucruri pe care le-am comunicat de la începutul acestor proteste care cer eliminarea din piață a unor servicii care sunt accesate de peste 3 milioane de utilizatori. Industria de taxi forțează schimbări legislative care să aducă transportul de persoane din România înapoi la nivelul anilor 2000. Cifrele acestui sondaj de opinie demonstrează că utilizatorii își doresc servicii moderne, ușor de accesat, transparente și cu grad ridicat de siguranță”, a spus Cătălin Codreanu, Președintele Coaliției pentru Economia Digitală.

Bucureștenii, cei care într-o zi oarecare de luni comandă peste 150.000 de curse de transport alternativ consideră, în proporție de 70%, că industria de taximetrie presează, prin protestele de stradă, modificări legislative care ar duce la dispariția transportului alternativ.

Studiul a analizat șase atribute ale serviciilor de transport de persoane (taxi, transport în comun și transportul alternativ) iar concluzia generală este că taxiurile sunt percepute ca fiind inferioare față de transportul alternativ pe toate atributele evaluate. Claritatea traseului pe care va fi efectuată cursa, rapiditatea cu care vin la comandă și calitatea serviciului, toate sunt evaluate la 8,1 din 10 în timp ce serviciile de taxi obțin o medie de 5,7 pe cele trei atribute. În același timp, raportul calitate preț este la transportul alternativ clasificat cu o evaluare de 7,6 (pe o scală de la 1 la 10) în timp ce taxi are un scor de 5,1.

„Serviciile de taximetrie au rămas mult în urma vremurilor. Prin proteste și presiune publică asupra Guvernului, taximetria vrea să impună transportului alternativ principii și mecanisme legislative învechite care iată, prin cifre își demonstrează limitele în fața tehnologiilor moderne. Practic taximetria vrea, cerând aceste lucruri, să aducă în pragul colapsului un serviciu apreciat de utilizatori”, a concluzionat Codreanu.

Cercetarea a fost realizată de Mercury Research la comanda Coaliției pentru Economia Digitală. Sondajul, reprezentativ, a fost realizat pe un eșantion de 1009 persoane cu vârsta peste 18 ani, din București, prin interviuri online, în perioada 19-20 martie. Marja maximă de eroare de eșantionare este de +/- 3,1%.

Coaliția pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt și Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime. Coaliția este un catalizator pentru digitalizarea economiei României și un reprezentant al inițiativelor și programelor inovatoare, ce încurajează serviciile digitale în folosul unei Românii competitive. Susținem inovarea digitală și impactul său pozitiv asupra societății.

Foto: Hertz

Comentarii

  1. Acest sondaj susține aberații.Care sunt motivele că în condiții egale transportul alternativ să dispară ?Acest lucru dacă ar fi adevărat ,taximetria trebuia să dispară de mult.Cei care susțin numai transportul alternativ susțin și multe ilegalități și chiar periclitatea lor. Taximetristii sunt obligați prin lege că la 10 ani să înlocuiască mașinile cu alte mai noi . Veniturile din această activitate nu sunt Exportate s.a.m.d.Cei ce susțin numai tr.alternativ nu sunt informați suficient.Numai concurența ridică calitatea

    • Taci, ma! Bati campii! 5,7 e prea mult pentru taxi! Un 0,57 e cel mai corect scor! Ilegalitatile sunt la taxi: refuza curse (chiar daca suni la dispeceratul lor, aflat la 2-3 metri de masinile lor si dai si indicativele din statie), nu platesc impozit (nu dau bon ca nu au pus ceasul), te intreaba de pe peronul garii (ianuarie 2024) daca doresti un taxi), pe langa contraventiile si ilegalitatile pe care le comit in trafic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *