Stellantis a preluat coroana vânzărilor auto europene de la Volkswagen pentru 693 de mașini vândute în plus

stellantis Sursa foto: Stellantis

Născut din fuziunea grupurilor PSA (Peugeot-Citroën-Opel) și FCA (Fiat-Alfa-Jeep), Stellantis a câștigat, în 2021, cursa vânzărilor auto în fața eternilor lideri, germanii de la Volkswagen cu mai puțin de 700 de mașini vândute în plus.

Stellantis a devenit liderul european al grupului auto în 2021 potrivit unei analize a companiei de analize DataForce, citată de Automotive News Europe, câștigând cu 693 de mașini vândute în plus această cursă cu Volkswagen.

Agenția AI de analiză a pieței a compilat date de pe 31 de piețe (UE27 + Elveția, Norvegia, Islanda și Regatul Unit).

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acest mare succes al grupului franco-italian (cu sediul central la Amsterdam) trebuie atribuit în special puterii sale pe piața mașinilor utilitare ușoare, care au făcut diferența. Dacă Volkswagen domină în mare măsură piața autoturismelor (2.950.956 de unități față de 2.438.891), a vândut doar 210.583 de „dubițe”, față de peste 722.000 concurentul său.

O diferență poate firească, atâta vreme cât VW vinde dubițe doar sub marca Volkswagen, în vreme ce Stellantis le vinde sub mărcile sale Citroën, Peugeot, Opel, Vauxhall și Fiat Professional.

Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi completează podiumul cu 1.788.839 de vânzări, în fața grupului Hyundai-Kia, care a depășit pentru prima dată pragul de un milion de unități, 1.020.687.

Ce e de remarcat, însă, că aceste volume sunt cele mai scăzute din ultimii 10 ani, criza Covid și problemele de aprovizionare cu semiconductori având un impact puternic asupra livrărilor în 2021.