Stellantis a preluat coroana vânzărilor auto europene de la Volkswagen pentru 693 de mașini vândute în plus

stellantis Sursa foto: Stellantis

Născut din fuziunea grupurilor PSA (Peugeot-Citroën-Opel) și FCA (Fiat-Alfa-Jeep), Stellantis a câștigat, în 2021, cursa vânzărilor auto în fața eternilor lideri, germanii de la Volkswagen cu mai puțin de 700 de mașini vândute în plus.

Stellantis a devenit liderul european al grupului auto în 2021 potrivit unei analize a companiei de analize DataForce, citată de Automotive News Europe, câștigând cu 693 de mașini vândute în plus această cursă cu Volkswagen.

Agenția AI de analiză a pieței a compilat date de pe 31 de piețe (UE27 + Elveția, Norvegia, Islanda și Regatul Unit).

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Acest mare succes al grupului franco-italian (cu sediul central la Amsterdam) trebuie atribuit în special puterii sale pe piața mașinilor utilitare ușoare, care au făcut diferența. Dacă Volkswagen domină în mare măsură piața autoturismelor (2.950.956 de unități față de 2.438.891), a vândut doar 210.583 de „dubițe”, față de peste 722.000 concurentul său.

O diferență poate firească, atâta vreme cât VW vinde dubițe doar sub marca Volkswagen, în vreme ce Stellantis le vinde sub mărcile sale Citroën, Peugeot, Opel, Vauxhall și Fiat Professional.

Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi completează podiumul cu 1.788.839 de vânzări, în fața grupului Hyundai-Kia, care a depășit pentru prima dată pragul de un milion de unități, 1.020.687.

Ce e de remarcat, însă, că aceste volume sunt cele mai scăzute din ultimii 10 ani, criza Covid și problemele de aprovizionare cu semiconductori având un impact puternic asupra livrărilor în 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: