Stellantis a prezentat două mașini electrice cu preţuri considerate accesibile, în încercarea de a concura cu producătorii auto chinezi

Fiat Toppolino Sursa foto: Facebook/Fiat

Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat două noi vehicule electrice în Italia, ca parte a eforturilor de a-şi accelera vânzările şi a depăşi concurenţa low-cost din China, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

SUV-ul compact pe baterii Fiat 600 (cu un preţ de pornire de 35.950 euro) şi versiunea electrică îmbunătăţită a modelului Topolino din anii ’30 au fost prezentate marţi seară la fabrica din Torino. Topolino (care în italiană înseamnă şoricel) are un preţ de pornire de 35.950 euro.

Deşi ceremonia oficială a avut loc în Italia, vehiculele vor fi produse la fabricile din Maroc şi, respectiv, Polonia, deoarece Stellantis încearcă să ţină sub control costurile cu fabricarea mașinilor electrice. Dar producătorul auto este sub presiune din partea politicienilor locali să menţină locurile de muncă şi producţia în Europa Occidentală.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Producătorul maşinilor Jeep şi Alfa Romeo intenţionează anul acesta să renunţe la 2.000 de angajaţi din Italia (aproximativ 4,3% din forţa sa de muncă din această ţară), după relocarea producţiei de vehicule electrice şi hibride.

Directorul general Carlos Tavares a avertizat asupra efectelor fluxului de maşini electrice ieftine din China în Europa şi a exclus producerea de maşini electrice mici în ţări cu costuri ridicate, cum ar fi Franţa, şi a anunţat că Stellantis ar putea, în schimb, fabrica maşini în India.

Vehiculele electrice sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Brandurile din China profită de nevoia unor modele electrice la preţuri rezonabile în Europa, ele fiind percepute ca o ameninţare pentru producătorii auto europeni.

Până acum, companiile chineze s-au concentrat pe modelele electrice mai mari, dar ar urma să aducă şi maşini mai mici şi mai ieftine în Europa, în încercarea lor de a-şi extinde prezenţa pe continent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.