Stellantis mută producția de dubițe din Rusia în Europa de Vest, după ce a abandonat piața rusă

stellantis Sursa foto: Stellantis

După ce a abandonat producția în Rusia, Stellantis își va muta producția actuală de camionete rusești în Europa de Vest și va îngheța planurile pentru mai multe investiții în țară, ca urmare a invaziei Ucrainei, scrie Reuters.

Producătorul auto, format în urmă cu puțin peste un an prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și producătorul Peugeot PSA, a declarat că a suspendat toate exporturile și importurile de vehicule cu Rusia, unde operează o fabrică de autoutilitare în orașul Kaluga, în parteneriat cu Mitsubishi.

Decizia anulează un plan anterior, prezentat în ianuarie, de a folosi Rusia un centru de export pentru a satisface cererea puternică de furgonete din Europa de Vest.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În acest context, „noile investiții în Rusia nu sunt pe masă”, a spus Tavares.

Criza din Ucraina duce, de asemenea, la creșterea prețului metalelor utilizate pentru producția mașinilor, de la aluminiu în caroserie la paladiu în convertizoarele catalitice și la nichelul de înaltă calitate din bateriile vehiculelor electrice, crescând presiunea asupra industriei, care se confruntă deja cu costuri mai mari ale energiei.

După ce producătorii de automobile au suferit anul trecut de o criză globală a livrărilor de semiconductori, Tavares a spus că este de așteptat la noi lipsuri de materii prime, inclusiv nichel pentru bateriile EV.

„Stellantis nu a fost rănit atât de mult până acum, deoarece baza noastră de aprovizionare nu este concentrată în Europa de Est”, a adăugat el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: