Stellantis mută producția de dubițe din Rusia în Europa de Vest, după ce a abandonat piața rusă

stellantis Sursa foto: Stellantis

După ce a abandonat producția în Rusia, Stellantis își va muta producția actuală de camionete rusești în Europa de Vest și va îngheța planurile pentru mai multe investiții în țară, ca urmare a invaziei Ucrainei, scrie Reuters.

Producătorul auto, format în urmă cu puțin peste un an prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și producătorul Peugeot PSA, a declarat că a suspendat toate exporturile și importurile de vehicule cu Rusia, unde operează o fabrică de autoutilitare în orașul Kaluga, în parteneriat cu Mitsubishi.

Decizia anulează un plan anterior, prezentat în ianuarie, de a folosi Rusia un centru de export pentru a satisface cererea puternică de furgonete din Europa de Vest.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În acest context, „noile investiții în Rusia nu sunt pe masă”, a spus Tavares.

Criza din Ucraina duce, de asemenea, la creșterea prețului metalelor utilizate pentru producția mașinilor, de la aluminiu în caroserie la paladiu în convertizoarele catalitice și la nichelul de înaltă calitate din bateriile vehiculelor electrice, crescând presiunea asupra industriei, care se confruntă deja cu costuri mai mari ale energiei.

După ce producătorii de automobile au suferit anul trecut de o criză globală a livrărilor de semiconductori, Tavares a spus că este de așteptat la noi lipsuri de materii prime, inclusiv nichel pentru bateriile EV.

„Stellantis nu a fost rănit atât de mult până acum, deoarece baza noastră de aprovizionare nu este concentrată în Europa de Est”, a adăugat el.