După ce a abandonat producția în Rusia, Stellantis își va muta producția actuală de camionete rusești în Europa de Vest și va îngheța planurile pentru mai multe investiții în țară, ca urmare a invaziei Ucrainei, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorul auto, format în urmă cu puțin peste un an prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și producătorul Peugeot PSA, a declarat că a suspendat toate exporturile și importurile de vehicule cu Rusia, unde operează o fabrică de autoutilitare în orașul Kaluga, în parteneriat cu Mitsubishi.

Decizia anulează un plan anterior, prezentat în ianuarie, de a folosi Rusia un centru de export pentru a satisface cererea puternică de furgonete din Europa de Vest.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În acest context, „noile investiții în Rusia nu sunt pe masă”, a spus Tavares.

Criza din Ucraina duce, de asemenea, la creșterea prețului metalelor utilizate pentru producția mașinilor, de la aluminiu în caroserie la paladiu în convertizoarele catalitice și la nichelul de înaltă calitate din bateriile vehiculelor electrice, crescând presiunea asupra industriei, care se confruntă deja cu costuri mai mari ale energiei.

După ce producătorii de automobile au suferit anul trecut de o criză globală a livrărilor de semiconductori, Tavares a spus că este de așteptat la noi lipsuri de materii prime, inclusiv nichel pentru bateriile EV.

„Stellantis nu a fost rănit atât de mult până acum, deoarece baza noastră de aprovizionare nu este concentrată în Europa de Est”, a adăugat el.