STUDIU Odihna a avansat pe primul loc în topul aspectelor cu impact asupra calităţii vieţii românilor / Echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională a urcat pe locul 2

siesta, hamac, somn, odihna Sursa Foto: Pexels.com

Percepţia românilor faţă de aspectele cu impact asupra calităţii vieţii lor a înregistrat o schimbare notabilă, majoritatea respondenţilor la un raport de cercetare, respectiv 54%, clasând pe primul loc somnul/odihna, transmite Agerpres.

Echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională a urcat pe locul 2 (52%, faţă de 45% în 2023), iar alimentaţia completează top 3, în cădere de pe prima poziţie pe care o deţinea anul trecut (51% faţă de 67% în 2023). Pe locurile 4 şi 5 se află în continuare activitatea sportivă, cu o uşoară creştere faţă de perioada anterioară, şi răsfăţul cu moderaţie, situat pe ultimul loc ca importanţă şi anul acesta, însă cu o creştere semnificativă, de la 28% în 2023 la 34% în 2024, arată rezultatele cercetării realizate de de către Asociaţia CIPRA – Centrul de Informare, Prevenire Risc şi Analiză – alături de Reveal Marketing Research.

“Modul în care evoluează de la un an la altul percepţia românilor faţă de aspectele cu impact asupra calităţii vieţii este mereu surprinzător, tocmai de aceea avem nevoie de aceste studii detaliate de piaţă – ele ne menţin conectaţi cu schimbările şi ne ajută să ne adaptăm abordarea tendinţelor pe care le detectăm, pentru a rămâne o sursă de informare cât mai actuală şi utilă. Anul acesta, de exemplu, românii par să conştientizeze din ce în ce mai mult importanţa unui somn suficient cantitativ şi calitativ în vieţile lor, un aspect adesea neglijat, de care însă depinde cât suntem de performanţi la locul de muncă, cât suntem de prezenţi în mijlocul familiei sau câtă energie ne rămâne pentru hobby-uri şi alte activităţi importante. Iar măsurile pe care le luăm pentru a ne îmbunătăţi atât somnul, cât şi echilibrul personal, alimentaţia, activitatea fizică sau timpul pe care ni-l acordăm pentru momentele de răsfăţ pot contribui semnificativ la evitarea stărilor de insatisfacţie şi disconfort pe termen lung”, a declarat Constantin Bratu, preşedinte CIPRA.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pentru 1 din 6 români din categoria de vârstă 25-35 de ani somnul are o importanţă crescută (58% faţă de media de 54% la nivelul întregului eşantion), în timp ce alimentaţia este semnificativ mai importantă pentru categoria de vârstă 55-65 de ani (61% faţă de media de 51% la nivelul întregului eşantion).

Întrebaţi despre factorii importanţi în viaţă, respondenţii studiului au menţionat familia pe primul loc, ca şi anul trecut, dar cu mai multe procente anul acesta (89%, faţă de 83%). O schimbare semnificativă în această privinţă este legată de importanţa pe care oamenii o acordă stării de spirit, care a avansat şi se situează pe locul al doilea după familie, cu 84 de procente, fiind considerată prioritară comparativ cu starea fizică şi financiară, care au dobândit procente mai generoase anul trecut.

În privinţa gradului de satisfacţie faţă de diferite aspecte ale vieţii, 70% dintre respondenţi sunt mulţumiţi de casa în care locuiesc (faţă de 76% în 2023), 62% sunt mulţumiţi de alimentele pe care le consumă (faţă de 70% în 2023), 53% sunt mulţumiţi de timpul pe care îl petrec pentru relaxare (faţă de 58% în 2023) şi 34% petrec destul timp cu prietenii (comparativ cu 39% în 2023).

Principalii factori de stres au rămas neschimbaţi: creşterea preţurilor, contextul economic actual şi situaţia financiară. Aspectele băneşti sunt urmate de lipsa timpului, resimţită mai acut anul acesta (49% faţă de 44%) şi de responsabilităţile din familie, mai stringente şi ele (42% comparativ cu 33% în 2023).

În plus, anul acesta 40% dintre respondenţi se declară stresaţi de nevoia de a răspunde unor standarde impuse de societate. Activitatea profesională în sine (36%) şi relaţia cu partenerul de viaţă (35%) sunt şi ele stresante într-o pondere mai mare anul acesta.

Studiul mai semnalează că, similar cu anul trecut, aproximativ jumătate dintre respondenţi îşi consideră calitatea vieţii ca fiind bună; cei care o evaluează ca fiind slabă sunt în special persoane cu vârste între 55 şi 65 de ani, cu venit scăzut.

Gradul de satisfacţie faţă de aspectele vieţii românilor este influenţat şi în 2024 de igiena/curăţenia din casă (81%), urmat de gradul de mulţumire faţă de casa în care stau (70%), de siguranţa personală (62%) şi de alimentele pe care le consumă (62%).

Realizat de Reveal Marketing Research în luna mai 2024 pe baza metodologiei CAWI (chestionare autoaplicate online), studiul CIPRA a vizat un eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 1.008 respondenţi, bărbaţi şi femei, utilizatori de internet, cu vârste între 18 şi 65 ani, din mediul urban sau rural.

Membrii fondatori au dezvoltat CIPRA cu misiunea de a contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor prin informare corectă, validată de către experţi. Calitatea vieţii românilor este afectată de lipsa de informare, care poate conduce la alegeri greşite de consum. Astfel, CIPRA pune la dispoziţia consumatorilor o platformă informativă care să îi ajute în luarea unor decizii în privinţa obiceiurilor zilnice, astfel încât riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra calităţii vieţii lor să fie diminuate. Pentru a se adapta permanent nevoilor curente de informare ale românilor, CIPRA va stabili un dialog permanent cu consumatori, companii şi autorităţi.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 15 ani companii din România şi Europa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.