Televiziunile și radiourile cer chiar și mii de euro pe minut pentru promovarea din campania electorală/ Banii, pentru spoturi electorale, pentru prezența politicienilor în emisiuni sau pentru mitinguri și conferințe de presă transmise în direct

euro-bani-cash-pexels

În anul cu patru runde de alegeri, radiourile și televiziunile au o nouă sursă de venit consistent: banii cheltuiți de partide și candidați pe spoturile de promovare electorală sau pe prezența în emisiuni.

Interesul este mare atât în presa centrală, cât și în presa locală, după cum arată o analiză Pagina de Media, care a studiat ofertele depuse până acum la CNA, așa cum le cere legea, de zeci de televiziuni şi radiouri din Bucureşti şi din ţară, care vor să difuzeze emisiuni electorale și spoturi electoarale contra cost.

Printre ele, se numără televiziuni cu difuzare naţională, precum Digi24, Realitatea Plus, B1 TV, Euronews, Etno TV, Taraf sau posturi de radio ca Digi FM şi Gold FM.

La Digi24, sunt  preţuri de până la 35.000 de euro pentru promovarea electorală. Astfel, televiziunea va taxa cu 6.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde în orice interval orar, fie în timpul zilei, fie în prime-time. Prezența în emisiuni e taxată diferit:

Intervalul 11.00 – 15.00 – 25.000 de euro pentru 15 minute de promovare.

Intervalul 15.00 – 19.00 – 30.000 de euro pentru 15 minute de promovare.

Intervalul 19.00 – 23.00 – 35.000 de euro pentru 15 minute de promovare.

Pentru difuzarea în direct sau înregistrat a mitingurilor sau întâlnirilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie, fără intervenţia editorială sau tehnică a Digi24 costă 25.000 de euro pentru 15 minute.

La Antena 3, spotul electoral de 30 de secunde are următoarele prețuri:

Interval orar 6.00 – 18.00 – tarif/insertie: 2.300 euro
Interval orar 18.00 – 24.00 – tarif/insertie: 2.800 euro
Interval orar 00.00 – 02.00 – tarif/insertie: 2.300 euro

Cine vrea să apară în emisiuni electorale, live sau înregistrat, are de plătit mii de euro pe minut.

Interval orar 08.00 – 18.00: 2.400 euro / 1 minut
Interval orar 18.00 – 22.00: 3.000 euro / 1 minut

Și mai scumpă este =difuzarea în direct sau înregistrată a meetingurilor, reuniunilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activități de campanie ale competitorilor electorali Astfel, între orele 8 și 17, costă 3.500 euro / 1 minut, iar între orele  17 și 20 traficul urcă la 4.200 euro / 1 minut.

La Realitatea Plus, sunt doar două tipuri de tarife, unul pentru zi (3.400 de euro/minut) şi unul pentru prime-time, de 4.100 de euro pe minut.

B1 TV cere 2.500 de euro+TVA difuzarea unui spot de 30 de secunde, în prime-time. (preţ fără TVA), 1.500 de euro+TVA difuzarea unui spot de 30 de secunde în timpul zilei, 2.000 de euro+TVA/ minut pentru emisiunile de promovare sau transmisiunile în direct a activităţilor de campanie

Prima TV și Prima News : 2.500 de euro pentru un spot de 30 de secunde în prime-time, 2.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde în timpul zilei  și 1.500 de euro pe minut pentru difuzeaza unor materiale electorale sau difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor, conferinţelor de presă sau alte activităţi de campanie.

Televiziunea Profit News cere 750 de euro pentru un spot de 30 de secunde

Televiziunea Metropola TV, care luna trecută a avut, în prime-time o medie de 4.300 de telespectatori, are următoarele tarife.

Emisiunea de promovare electorală este 3.000 de euro ziua şi 6.000 de euro în prime-time, pentru 45 de minute. Sau preţul pentru un minut este de 150 de euro ziua sau 300 de euro în prime-time. Pentru difuzarea unui miting în direct, Metropola TV taxează tot pe minut: 150 de euro ziua sau 300 de euro în prime-time. În prime-time, intervalul de maximă audienţă, Metropola TV cere 600 de euro pentru o reclamă de 30 de secunde, respectiv 800 de euro pentru un spot de 45 de secunde.

Metropola TV are tarife şi pentru online. Un articol postat pe online şi poziţionat pe home page timp de 48 de ore valorează 200 de euro.

Încă 200 de euro costă postarea unui articol în social media, iar un „story” care este vizibil timp de 24 de ore costă 100 de euro.

Şi televiziunea Euronews România, va găzdui emisiuni destinate campaniei electorale pentru Parlamentul European. Postul a avut luna trecută în prime-time, o medie de 4.000 de telespectatori şi 0,02 rating, arată Pagina de media.

Astfel, un spot publicitar în emisiunea Vocile care contează costă 4.000 de euro dacă 30 de secunde şi 5.000 de euro dacă are un minut. La emisiunea Euronews Acum (16.00) – 1.500 de euro pentru 30 de secunde şi 2.500 de euro pentru un minut. În emisiunea La cafea, cu un candidat – 8.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde. Cel mai scump este în emisiunea Brussels, my love – 9.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde. Pentru promovarea electorală, Euronews cere 1.000 de euro pe minut.

Pe listă mai apar și radiouri din București. Digi FM, de exemplu, cere 8.000 de euro pentru promovarea la matinal. Este vorba de un tarif perceput pentru o prezență de 10 minute în emisiune. Tariful scade la 6.000 de euro pentru 10 minute în intervalul 13.00 – 14.00. Spoturile au următoarele tarife: 2.000 de euro un spot de 30 de secunde în intervalul 6.30 – 10.00 și 1.500 de euro pentru 30 de secunde în intervalul 13.00 – 14.00

Gold FM, radioul lui Cozmin Guşă, are printre cele mai mici tarife, notează publicația citată. Oferă o prezență de o oră în emisiune electorală cu 250 de euro pentru în zilele de luni până joi. La emisiuni de dezbatere electorală, costă 300 de euro pentru o oră, tot de luni până joi.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *