Tesla a redus prețurile la Supercharging în mai multe regiuni, pe măsură ce afacerea sa de încărcare începe să se maturizeze, scrie Electrek.
Unul dintre cele mai mari avantaje ale vehiculelor electrice rămâne faptul că costul de operare al acestora este mult mai mic decât cel al vehiculelor cu motoare cu combustie internă, datorită faptului că electricitatea este, în general, mult mai ieftină decât benzina.
Cu toate acestea, costul atât al gazului, cât și al electricității a crescut vertiginos în ultimul an, în special în Europa, din cauza războiului din Ucraina și a restricțiilor impuse petrolului și gazelor rusești.
Înainte, un utilizator american nu plătea mai mult de 5 sau 10 dolari pentru o încărcare completă la un Supercharger Tesla.
După mai multe creșteri de preț de-a lungul anului trecut, acum multe stații Supercharger percep 0,50 dolari pe kWh, ceea ce poate duce la un cost de 30 de dolari pentru a încărca 60 kWh.
La începutul acestui an, Tesla a anunțat o majorare puternică a prețului la Supercharger în Europa – în principal din cauza crizei energetice, iar ulterior în America de Nord, în special în California.
Între timp, însă, mulți proprietari de Tesla din mai multe piețe au raportat în ultimele zile că Tesla a redus prețurile la stațiile lor locale.
Nu există nicio modalitate de a urmări prețurile Supercharger la nivel global, dar proprietarii de Tesla pot vedea prețurile la stațiile din jurul lor prin intermediul sistemului de navigație din interiorul vehiculelor lor.
Un proprietar Tesla din California a raportat că prețurile locale au scăzut cu până la 5 cenți pe kWh.
Unele scăderi de preț în Europa sunt chiar mai semnificative, prețurile scăzând cu până la 0,10 dolari pe kWh.
Stațiile de încărcare urmăresc și ele tarifele de utilități electrice și acestea influențează incontestabil prețurile mai mult decât orice altceva.
Cu toate acestea, și afacerea de încărcare evoluează în ansamblu. Ea are doar aproximativ 10 ani și abia acum volumul de vehicule electrice pe șosele începe să fie suficient de mare pentru ca afacerea să se maturizeze.
În ceea ce privește Tesla, producătorul auto a făcut multe mișcări de adaptare în ultima vreme, cum ar fi extinderea tarifelor de timp de utilizare pentru a se potrivi cu orele de trafic ridicat. Bineînțeles, de asemenea, deschide încet rețeaua Supercharger și pentru vehiculele electrice care nu sunt Tesla, ceea ce transformă rețeaua într-o afacere reală, mai degrabă decât doar o caracteristică pentru a ajuta la vânzarea vehiculelor Tesla.
Rețeaua Tesla Supercharger a ajuns recent la 40.000 de încărcătoare la nivel global.
Acum începe să se transforme în forma sa finală: o rețea globală de încărcare rapidă sustenabilă (atât din punct de vedere ecologic, cât și financiar), care să permită călătorii pe distanțe lungi cu vehicule electrice.