Bijuteriile sunt tot mai căutate în România, iar retailerii care le vând au înregistrat creșteri puternice ale afacerilor, dar și ale profiturilor, în ultimii ani, arată o analiză risco.ro.
Pe primul loc se află B&B Collection, cu o cifră de afaceri de 434,4 milioane de lei. De peste 20 de ani, compania s-a remarcat prin 5 concepte proprii (Kultho, Splend’or, Be in time, B&B Collection, B&B Shop), 4 monobranduri franciză (Chopard, Breitling, Longines, Tissot) și peste 150 de branduri internaționale în portofoliu. Pe piața din România, B&B Collection deține 150 de magazine, atingând un profit net de 45,8 milioane de lei.
Cifra de afaceri
Urmează Teilor S.R.L., retailer care își are începutul acum 24 de ani, la Pitești, pe strada al cărei nume îl poartă. În prezent, magazinele Teilor se găsesc atât în România, cât și în Ungaria, Bulgaria, Polonia și Cehia. În 2021, compania avea o cifră de afaceri de 231,4 milioane de lei, după o creștere de 64% și un profit net de 19,7 milioane de lei, la un număr de 336 de salariați.
Pe locul trei se află Pandora Jewelry România S.R.L., brand care s-a făcut cunoscut în urma apariției pe piață a brățărilor cu talisman. Compania mamă deține magazine în 100 de țări, în România făcându-și apartitia în anul 2011. Cu un număr de 68 de salariați, compania se bucură de succes pe piața din România, în anul 2021 atingând cifra de afaceri de 70,3 milioane de lei. Profitul net a înregistrat o creștere considerabilă de 457% față de anul precedent.
Profit
Pe locul patru se situează Irinik S.R.L., companie cunoscută sub numele de Sabrini. Compania are o cifră de afaceri de 67,1 milioane de lei și un profit net de 2,7 milioane de lei.
Pe ultimul loc în topul retailerilor de bijuterii se află Chronostyle Internațional S.A., respectiv Cellini. Brandul este prezent în România din anul 1999. În 2021, compania se bucură de o cifră de afaceri de 34,7 milioane de lei, după o creștere de 44%.
Număr angajați