Uber, Bolt și Free Now reacționează la anunțul Consiliului Concurenței privind prețurile: Suntem deschiși dialogului și vom analiza fiecare dintre recomandări

Bolt App view

În urma anunțului Consiliului Concurenței care critica practica tarifelor standard diferențiate și gratuitatea anulării unei curse doar pentru șoferi, reprezentanții Asociației Coaliția pentru Economia Digitală, din care fac parte Uber, Bolt și Free Now, au transmis la solicitarea Economedia că sunt deschiși unui dialog cu instituția și vor analiza toate recomandările pe care Consiliul Concurenței le menționează în document.

„Am văzut raportul preliminar emis de Consiliul Concurenței și recomandările pe care acesta le face. Membrii Coalitiei sunt deschiși dialogului și vor analiza fiecare dintre recomandările pe care Consiliul le face în document. Dorim să identificăm toate elementele care pot aduce o mai bună claritate în relația dintre platforme și operatorii de transport”, a declarat  Cătălin Codreanu, președintele Asociației Coaliția pentru Economia Digitală, pentru Economedia.

Consiliul Concurenței propune impunerea unor standarde și reglementări pentru protejarea consumatorului de potențiale probleme ce pot apărea în contextul utilizării serviciilor de transport alternativ intermediate de platforme digitale („ride-hailing”).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Transparența tarifelor, algoritmii de preț, soluții de mobilitate urbană și lansarea unui cadru de dezbatere privind independența șoferilor sunt principalele aspecte analizate de Consiliul Concurenței în cadrul unei anchete sectoriale privind transportul alternativ de persoane.

Instituția este de părere că, având în vedere că tariful final al unei curse este format din două componente, tariful standard și o componentă dinamică (un multiplicator determinat pe baza mai multor factori), recomandă ca toți utilizatorii aplicației (fie că sunt șoferi sau pasageri) să fie notificați prin aplicație și alte mijloace electronice referitor la orice modificare a tarifului (standard) – preț/km.

De asemenea, practica tarifelor standard diferențiate pe anumite intervale orare considerate „de vârf” poate reprezenta un comportament netransparent și potențial înșelător pentru pasageri. Ca urmare, autoritatea de concurență recomandă interzicerea acestui tip de comportament, multiplicatorul de tarif (care reflectă caracterul dinamic al tarifelor) reflectând eficient și transparent variația tarifului în funcție de condițiile existente la un anumit moment.

În privința modului de afișare a tarifului în cadrul aplicației, pasagerii ar trebui să aibă acces la anumite informații esențiale, care să le permită să ia decizii informate (ex. nivelul multiplicatorului de preț).

Totodată, Consiliul Concurenței propune ca și clienților să le fie pusă la dispoziție o interfață (principală sau opțională) cu marcarea zonelor de tarif dinamic, cum este cea pusă la dispoziție conducătorilor auto. Citește mai multe aici despre noile reguli pentru Uber și Bolt.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Transparență ar trebui sa existe si in privința șoferilor care nu știu unde se duc si cât vor câștiga inainte de a accepta cursa. Cât de convenabil este oare pt un sofer Uber de ex, să conducă 5 km in trafic să ajungala client, pt o cursa de 15 lei, din care trebuie sa plateasca combustibil, taxe, etc. Dacă clientul nu este mulțumit atunci sa aleagă o altă opțiune, si anume un taxi. Că la taxi ori îți spune bossul cât costă cursa ori mergi orbește si vezi tu la final cât ai de plată.
    La soferi cine se gândește? Aaa, clientul suferă, este nedreptățit.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.