Un grup de studenți olandezi a creat Stella Vita, un prototip de mașină alimentat cu energie solară

stella vita Sursa foto: Mobilize

Un grup de studenți olandezi a creat prototipul unei mașini alimentate cu energie solară, care a atras atenția brandului Mobilize al Renault. Prin urmare, inovația din spatele Stella Vita a fost încorporată în viziunea Mobilize și în cercetarea sa în dezvoltarea de soluții de mobilitate noi și durabile. Prototipul se numește Stella Vita și recent a făcut o călătorie de 3.000 de kilometri între baza de la Eindhoven și Tarifa, în Spania.

Panourile solare Stella Vita sunt amplasate pe acoperișul acesteia. Când vehiculul este staționat, suprafața totală a panourilor poate ajunge la 17,5 mp – eliminând nevoia de puncte de reîncărcare și oferind șoferilor libertatea de a merge oriunde doresc, fără a dăuna mediului.

„Vehiculele actuale nu sunt potrivite pentru mobilitatea partajată. Trebuie să proiectăm vehicule noi, diferite, care să răspundă utilizărilor și nevoilor emergente. În viitor, vehiculele vor deveni mai conectate, mai puternice și mai durabile în timp”, spune Patrick Lecharpy VP Design Mobilize.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pe drum, Stella Vita poate ajunge până la 120 km pe oră, datorită designului său aerodinamic și greutății reduse de doar 1.700 de kilograme. Și, datorită bateriei sale litiu-ion cu o capacitate de 60 kwh, autonomia vehiculului poate ajunge la 600 km la o încărcare completă – o cifră care poate ajunge chiar și până la 730 km dacă soarele strălucește pe tot parcursul călătoriei.

Cu toate acestea, este nevoie de două până la trei zile pentru a reîncărca complet bateriile cu panourile solare când prototipul este oprit. De aceea este echipat si cu priza pentru reîncărcare prin intermediul unui terminal clasic, care este mai rapid decât reîncărcarea solara. Prototipul poate fi conectat și la punctele de încărcare electrice standard, garantând mobilitate în toate condițiile meteorologice.

Sursa foto: Mobilize

Când staționează, acoperișul mobil al lui Stella Vita se ridică pentru a crea mai mult spațiu în interior, în timp ce aripile laterale se extind, dublând spațiul de suprafață al panourilor solare. Mașina este echipată cu o bucătărie, un pat, o canapea, un duș și o toaletă, toate acestea fiind alimentate de energie solară. De asemenea, un sistem de infotainment le permite utilizatorilor să-și vizualizeze consumul de energie în timp real, oferindu-le un control mai mare asupra modului în care îl folosesc.

Sursa foto: Mobilize

Prototipul e doar o încercare, dar e deja relevantă, mai ales cu implicarea Mobilize, care lucrează deja la mașinile viitorului. De altfel, oficialii companiei le-au prezentat studenților câteva dintre încercările lor în domeniu, precum conceptele Trezor și Morphoz, dar și Duo sau Bento, o nouă imagine a viitorului pieței auto.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: