Volkswagen a semnat parteneriate cheie pentru a asigura materiile prime de care cel mai mare producător de automobile din Europa are nevoie pentru a-și realiza strategia ambițioasă a vehiculelor electrice, dornic să reducă un decalaj față de rivalul Tesla, scrie Reuters.
La baza celor trei acorduri, care fac parte din planul VW de 30 de miliarde de euro, de a construi fabrici de baterii și de a procura materiale, se află o asociere planificată cu compania belgiană de produse chimice și de reciclare Umicore.
Proiectul își propune să furnizeze materiale catodice fabricilor europene de celule de baterii ale Volkswagen, pe care intenționează să le construiască până în 2030. Va începe producția în 2025 cu 20 gigawați oră (GWh) pentru fabrica VW din Salzgitter, Germania, pe care intenționează să o construiască împreună cu Gotion din China.
Scopul joint-venture-ului este de a atinge o capacitate anuală de producție de până la 160 GWh până la sfârșitul deceniului, o capacitate suficientă pentru a alimenta aproximativ 2,2 milioane de vehicule electrice alimentate cu baterii.
„Volkswagen își implementează strategia bateriei în mod constant și într-un ritm ridicat”, a spus Thomas Schmall, membru al consiliului de administrație. „Colaborarea cu Umicore ne permite să stabilim un lanț de aprovizionare de ultimă generație în Europa.”
Într-o etapă ulterioară, ambele părți își propun să includă rafinarea și reciclarea bateriilor în domeniul de aplicare al parteneriatului.
„Suntem foarte încântați să devenim un partener pe termen lung pentru Volkswagen în realizarea strategiei sale ambițioase de mobilitate electrică în Europa și în aducerea experienței noastre de lungă durată și dovedită în materialele bateriilor reîncărcabile în această asociere unică”, a declarat CEO-ul Umicore, Mathias Miedreich. .
Volkswagen a încheiat, de asemenea, un acord cu producătorul de litiu Vulcan Energy Resources pentru litiul extras din regiunea superioară a Văii Rinului din Germania prin intermediul energiei geotermale.
Acordul are un termen inițial de cinci ani, iar livrarea comercială urmează să înceapă în 2026, au declarat Volkswagen și Vulcan, fără a furniza detaliile contractului.
În încercarea de a dezvolta o tehnologie de producție îmbunătățită pentru fabricile de celule planificate, Volkswagen investește, de asemenea, în startup-ul 24M, un spin-off al Institutului de Tehnologie din Massachusetts, cu scopul de a extinde procesul de producție al bateriilor semi-solide ale 24M.