În cadrul unei prezentări a modelelor sale hibride actuale, Volkswagen a prezentat o perspectivă asupra viitoarei sale strategii a vehiculelor hibride reîncărcabile (PHEV). O nouă generație de unități hibride plug-in este așteptată să intre în trafic începând cu 2023.
Planul companiei este ca motorul cu combustie 1.4 TSI utilizat până acum să fie înlocuit cu 1.5 TSI. În al doilea rând, capacitatea bateriei se va mări și, astfel, autonomia electrică urmează să crească semnificativ – la aproximativ 100 de kilometri. În plus, PHEV-urile Volkswagen vor avea în viitor o opțiune de încărcare rapidă.
În prezent, modelele hibride Volkswagen MQB au motoare 1.4 TSI cu patru cilindri care produc între 110 și 115 kW, combinate cu un motor electric de până la 85 kW și o baterie de 13 kWh.
Cu aceste anunțuri, compania cu sediul în Wolfsburg își subliniază intenția de a continua să se bazeze pe hibrizi plug-in de ceva timp pe drumul către viitorul BEV, precum VW ID.3, ID.4 și urmașii. După cum se știe, marca VW vrea să părăsească afacerea cu motoare cu combustie în Europa până cel târziu în 2035, iar Audi până în 2033.
De altfel, extinderea gamei electrice de PHEV este, de asemenea, importantă în ceea ce privește politica de subvenționare. Cerințe mai stricte pentru PHEV vor fi introduse în Germania, iar în proiectele avansate ale ghidurilor de subvenționare, limitele emisiilor de CO2 pentru PHEV, care au fost decisive până acum, vor fi înlocuite cu specificații pentru gama electrică.
În consecință, de la 1 octombrie 2022, vor fi eligibili pentru finanțare numai hibrizii conectabili care oferă o autonomie electrică de minimum 60 de kilometri. De la 1 ianuarie 2024, ținta de autonomie urmează să fie ridicată la 80 de kilometri.