Volkswagen a raportat o creștere neașteptat de puternică a livrărilor sale de mașini electrice și cu motoare cu combustie în China în primul trimestru, ajutată de reducerile de preț, în timp ce livrările de vehicule electrice în Europa au scăzut brusc din cauza reducerii cererii. Cel mai mare producător auto din Europa a declarat că livrările în China au crescut cu aproape 8%, la 694.000 de unități, în primele trei luni ale anului, comparativ cu 2023, livrările de vehicule cu baterii crescând cu 91% de la un an la altul, pornind de la o bază scăzută. Compania va reduce prețul mașinilor electrice și cu motor termic pentru a stimula livrările în China, scrie Financial Times.
„Ofensiva electronică a Volkswagen Group China își face efectul”, a declarat șeful Volkswagen în China, Ralf Brandstätter. „Pe o piață care continuă să fie caracterizată de un război al prețurilor în curs de desfășurare, reușim să înregistrăm o creștere puternică, în special cu vehiculele noastre cu baterii pure.”
Piața chineză se confruntă cu un război acerb al prețurilor între producătorii auto tradiționali și rivalii mai noi, precum BYD și Tesla. Analiștii au declarat că Volkswagen a redus prețurile pentru a-și păstra cota de piață, ceea ce constructorul auto a numit „măsuri de marketing obișnuite și limitate în timp”. „Constructorii auto chinezi au devenit prădători pe propria piață internă”, a declarat Matthias Schmidt, un analist auto independent.
Volkswagen a declarat că „în ciuda reducerilor de preț ridicate în curs de desfășurare, în special din partea producătorilor locali (n.r- chinezi) de echipamente originale”, modelul său de prețuri în această țară este „sustenabil”. Brandstätter a spus că, în timp ce înmatriculările de vehicule electrice ale grupului cresc mai rapid decât piața, cota de piață a Volkswagen pentru vehiculele cu combustie a crescut și ea în China. În Europa, însă, situația era mai sumbră, în condițiile în care Germania a redus subvențiile pentru consumatori, iar cererea consumatorilor pentru vehiculele electrice amenința să stagneze.
Volkswagen a înregistrat un declin semnificativ, de aproape un sfert, al livrărilor de VE în Europa, inclusiv pe piața sa de origine, Germania, unde subvențiile oferite consumatorilor pentru a cumpăra vehicule electrice au fost tăiate la sfârșitul anului 2023. Livrările globale în Europa au scăzut cu 0,3%. Analiștii au avertizat, de asemenea, că, în Europa, Volkswagen se confruntă cu potențiale amenzi dacă nu reușește să facă progrese semnificative în electrificarea flotei sale înainte de termenul limită din 2025. Schmidt a declarat: “În ceea ce privește obiectivele UE privind emisiile de CO₂, gândiți-vă la un dansator de limbo care trebuie să treacă pe sub o bară care se reduce la fiecare cinci ani.” La nivel global, VW a raportat o creștere de 3% a livrărilor de toate vehiculele, până în prezent, la 2,1 milioane de unități până în prezent, condusă de creșterea din China și din America.
Între timp, constructorii germani rivali Mercedes-Benz și BMW au raportat scăderi de 12% și, respectiv, 4% în cifrele de vânzări în China în primul trimestru al anului 2024 față de anul precedent. Mercedes a declarat că blocajele din lanțul de aprovizionare din Asia au limitat vânzările în special ale noilor sale vehicule din clasa E. Vânzările de mașini Mercedes-Benz au scăzut cu 6% la nivel mondial, inclusiv o scădere de 17% pe piața locală. BMW a vândut cu 8 procente mai multe mașini în Germania decât în anul precedent și a raportat o creștere a vânzărilor de mașini electrice cu baterii la nivel mondial de 27 de procente.