Statele Unite discută majorarea tarifelor vamale la unele bunuri importate din China, inclusiv vehiculele electrice (EV), a anunţat publicaţia Wall Street Journal (WSJ), citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmit Bloomberg şi Reuters, scrie Agerpres.
Decizia ar limita dependenţa SUA de cea mai mare economie din Asia şi ar stimula industria ecologică americană, susţine WSJ.
În ultimii ani au crescut exporturile de vehicule ale Chinei, pe fondul supracapacităţii şi a încetinirii cererii interne pe cea mai mare piaţă auto din lume, iar anul viitor ar urma să urce cu 25%, la 5,3 milioane de unităţi, a estimat China Merchants Bank International.
În prezent, SUA impun o taxă de 25% la importurile de automobile chineze, iar anul viitor Washingtonul ar urma să revizuiască tarifele vamale introduse în timpul administraţiei fostului preşedinte Donald Trump. Majorarea de către SUA a tarifelor vamale la importurile de automobile chineze nu va avea efect imediat asupra consumatorilor americani, susţine WSJ.
De asemenea, administraţia Biden ia în considerare reducerea unor tarife vamale la unele bunuri de consum importate din China care nu sunt văzute de importanţă strategică, pe lângă potenţialele creşteri la produsele pentru energie curată.
Producătorii auto străini, inclusiv Tesla, folosesc de asemenea China ca pe un hub major de export.
Anterior, Bloomberg estima că anul acesta China va fi responsabilă pentru aproximativ 60% din vânzările globale de vehicule electrice, de 14,1 milioane de unităţi. Dominaţia a dus la tensiuni şi în alte regiuni. În septembrie, Comisia Europeană a lansat oficial o investigaţie pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenţii de stat.
Totuşi, China şi-a exprimat “insatisfacţia” privind investigaţia deoarece nu există dovezi adecvate şi nu este în conformitate cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), a anunţat într-un comunicat ministerul Comerţului de la Beijing.
Situaţia EV în Europa este diferită de cea din SUA, unde tarifele vamale sunt deja suficient de ridicate pentru a descuraja concurenţa din China. În primele zece luni din acest an, China a exportat aproape 48.000 EV în America de Nord, faţă de peste 564.000 vehicule electrice vândute în Europa Occidentală.
Alte majorări de tarife vamale ar putea fi aplicate la importurile din China de produse solare şi baterii pentru EV, susţine WSJ.