Grupul german Bosch și-a deschis încă o clădire de birouri în centrul de inginerie de la Cluj, o investiție de 21 de milioane de euro. Directorul din România, estimare pentru activitatea din 2024, în turbulenta piață auto: “Avans precaut”

Centrul_de_Inginerie_Bosch_Cluj (2) Sursa foto: Bosch

Bosch a inaugurat cea de-a doua clădire de birouri construită în cadrul Centrului de Inginerie din Cluj, în urma unei investiții de aproximativ 21 de milioane de euro, pe o perioadă de trei ani. Investiția totală, începută în 2017, în cele două clădiri ale centrului din Cluj se ridică la peste 50 de milioane de euro, conform datelor transmise de companie. Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul Grupului Bosch în România, a vorbit și despre condițiile din piață și s-a referit la estimările pentru 2024 în termeni de „avans precaut”. Aceasta în condițiile în care mai multe companii din sector, inclusiv Bosch, au anunțat la nivel global planuri de restructurări și concedieri.

Peste 1.700 de angajați activează, în cadrul unui model de lucru hibrid, în toate locațiile Centrului de Inginerie din Cluj, București și Sibiu, dintre care în jur de 90% sunt la Cluj.

Noua clădire, a cărei construcție a început în martie 2021, are o suprafață construită de aproximativ 10.000 de metri pătrați, împărțiți pe zece etaje și este conectată de sediul existent prin două pasarele. Investiția s-a ridicat la 21 de milioane de euro și compania a primit și un ajutor de stat de 5,4 milioane de euro.

Tobias_Matter
Sursa foto: Bosch

Potrivit lui Tobias Matter (foto), directorul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, echipa din România lucrează la dezvoltarea unor soluții software și hardware pentru sisteme pentru asistența șoferului, sisteme de direcție asistate electric, sisteme de propulsie tradiționale și electrice, sau diferite servicii pentru industria auto.

Centrul de inginerie colaborează cu alte locații de inginerie Bosch din Europa Centrală și de Est și cu fabrica Bosch din Cluj. Reprezentanții grupului german spun că centrul din Cluj este un contributor important la gama de drepturi de proprietate intelectuală ale Bosch, cu peste 100 de invenții în fiecare an.

Sursa foto: Bosch

Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul Grupului Bosch în România, a vorbit și despre condițiile din piață și s-a referit la estimările pentru 2024 în termeni de „avans precaut”. Acesta a transmis că, după o serie de investiții, urmează un moment de consolidare, mai ales într-un context global dificil.

Mihai Boldijar, Bosch
Mihai Boldijar / Sursa foto: Bosch

„Ne concentrăm să asigurăm locurile de muncă și contractele pe care le avem în derulare, pentru clienții noștri. Suntem foarte conectați – comercial, ca producție, ca cercetare-dezvoltare –  la contextul european și mondial, care nu este acum cel mai bun”, a spus Boldijar.

Acesta menționează că industria se confruntă în această perioadă cu o serie de probleme, dintre care unele sunt de actualitate de mai multă vreme: revenirea post-pandemie, criza semiconductorilor, războiul din Ucraina, sincopele din lanțurile de aprovizionare.

„2023 a însemnat pentru grup o perioadă de solidificare, de asezare a tuturor business-urilor. După o serie de etape de investiții, trebuie să iei un răstimp, de așezare, mai ales în condiții dificile de piață la nivel global”, a spus Boldijar.

Bosch se așteaptă la nivel mondial la stagnarea producţiei de vehicule și pregătește reduceri de costuri și personal 

Cu doar câteva zile în urmă, Bosch, cel mai mare furnizor mondial de componente auto, a avertizat asupra unor noi reduceri de costuri şi de personal, prognozând stagnarea producţiei de vehicule, ceea ce va afecta marja de profit în 2024, transmite Reuters, citat de Agerpres. Mari companii din sectorul auto, ca ZF Group sau Continental, au anunțat planuri de restructurări.

„Nu ne aşteptăm la un mediu economic favorabil în 2024. Restructurarea şi îmbunătăţiri ale proceselor vor avea de asemenea un impact negativ la început şi doar ulterior va veni efectul pozitiv”, a afirmat directorul financiar Markus Forschner.

Acesta a explicat că reducerile sunt necesare pentru a se asigura că grupul Bosch rămâne competitiv într-un mediu în care majoritatea furnizorilor de componente auto, inclusiv Continental şi ZF Friedrichshafen, au anunţat concedieri.

Orice reduceri de personal vor fi efectuate „cu simţul proporţiei”, a declarat Forschner, fără a da amănunte câţi dintre cei 429.416 angajaţi vor fi afectaţi.

Bosch se aşteaptă în acest an la o creştere a veniturilor de 5% – 7%, faţă de un avans de 3,8% anul trecut, iar marja de profit în 2024 va rămâne în cel mai bun caz stabilă, comparativ cu un nivel de 5,3% în 2023.

România nu e afectată în acest moment de planuri de restructurare, conform conducerii locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *