BlaBlaCar, platforma online de transport interurban în sistem de carpooling cu sediul la Paris, a obţinut o linie de credit de 100 milioane de euro (108 milioane de dolari) astfel încât să poată achiziţiona alte firme şi să se extindă înainte de posibila Oferta Publică Iniţială (IPO), transmite Bloomberg, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Facilitatea de credite reînnoibile automat (revolving) a fost acordată de opt bănci, inclusiv BNP Paribas SA, Societe Generale SA şi JPMorgan Chase & Co.

Compania a reuşit pentru prima dată în 2023 să fie profitabilă, după dificultăţile din timpul pandemiei, a afirmat directorul general Nicolas Brusson. Vânzările nete au urcat anul trecut cu 29%, 80 milioane de pasageri rezervând călătorii prin intermediul aplicaţiei sale.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Compania va achiziţiona agenţii de turism online şi se va extinde pe pieţele unde se înregistrează o creştere rapidă, cum ar fi Brazilia, Mexic şi India.

Chiar înainte de izbucnirea pandemiei, Brusson vorbea de o listare în următorii ani. “Nu suntem în proces de a demara IPO şi nu cred că ar fi corect să facem asta curând. Compania trebuie să crească de două-trei ori. Prin urmare, rămânem privaţi, accesăm tipul de finanţare de care avem nevoie să ne extindem”, a declarat şeful companiei.

BlaBlaCar, înfiinţat în 2006, este unul din primii unicorni din Franţa şi a folosit ideea împărţirii călătoriilor mult înainte de lansarea Uber. Compania a debutat ca o platformă care conectează şoferii cu pasagerii care merg în aceeaşi direcţie, ceea ce reduce preţul unei călătorii cu 20%. Firma nu s-a lansat niciodată în SUA.

Din 2018, compania s-a extins şi la autobuze, achiziţionând operatori de transport din Franţa şi Europa de Est.

În timpul pandemiei veniturile s-au prăbuşit. Vânzările nete au scăzut de la aproximativ 130 milioane de euro, în 2019, la 80 milioane de euro în 2020, dar anul trecut au urcat la 253 milioane de euro. Brusson a declarat că redresarea a avut loc fără a face concedieri.

În această perioadă, BlaBlaCar a atras finanţare, obţinând 97 milioane de euro în 2021, ceea ce evalua compania la două miliarde de dolari. Brusson a refuzat să spună dacă s-a modificat valoarea.

Sursa foto: Dreamstime.com